صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / گرمابی: دست اختلاسگران و غارتگران اموال مردم را قطع کنیم
گرمابی: دست اختلاسگران و غارتگران اموال مردم را قطع کنیم

گرمابی: دست اختلاسگران و غارتگران اموال مردم را قطع کنیم

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی معتقد است که اگر در موضوعات مهم کشور که یک پای پرداخت هزینه آن مردم هستند به رفراندوم مراجعه نمی‌کنیم به نظرسنجی صحیح مراجعه کنیم.

حمید گرمابی

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید گرمابی نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران چهل ساله شده است. بحران آب و اتفاقات داخلی و خارجی در تنها چهار سال از این مدت کافی بود که هر حکومتی را به تجربیاتی برساند که صرفا با استفاده از آن و حتی بدون بهره‌گیری از نصایح نخبگان گامی صحیح را برای ادامه مسیر خود بیابند.

وی افزود: ولی متاسفانه با وجود تجربیاتی ۴۰ ساله همچنان شاهد نابسامانی در ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی راهبردی هستیم. تعدد محاکم تصمیم‌گیری و یا موازی به ویژه در مسائل استراتژیک، تاثیر گروه‌های فشار بر تصمیمات کلان کشور، خود مختاری‌های غیررسمی و اعمال سلیقه شخصی در مدیریت جامعه از جمله نابه‌سامانی‌هایی است که فقط در سال‌های اول انقلاب قابل توجیه بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقت آن است که به این روند مخل در اداره کشور پایان داده شود. سرمایه و قدرت اصلی جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد آن همان مردم بوده‌اند. مردمی که در طول سال‌های متمادی علی‌رغم برخی بی‌مهری‌ها و رنج‌های ناشی از کمبودها، تبعیض‌ها و فشارهای مختلف همواره برای حفظ کیان کشور و وحدت عمومی در مقابله با تهدیدهای خارجی و ناامنی‌های داخلی از این نظام پشتیبانی قاطع کرده‌اند.

وی ادامه داد: ناتوانی‌های مدیریتی و ضعف‌های فراوان اجرایی و فرهنگ‌سازی‌های دستوری در اکثر مقاطع این چهار دهه موجب بروز شکاف عمیق اعتقادی میان آنها با حاکمیت شده است که اگر به سرعت ترمیم نشود ممکن است آنچنان که گاه دیده می‌شود نااهلان و دشمنان این آب و خاک از آن بهره سو برده و در این بزنگاه تاریخی خسارت بزرگی به کشور وارد شده است. راه ترمیم این شکاف سخت نیست و کافی است حقوق حداقلی مردم که در قانون اساسی به آن تاکید شده رعایت و در موضوعات عمومی و خاص آنها اعتماد کنیم. شخصیت‌های مورد اعتماد مردم را متخصصان و جوانان نباید همچنان نگران رفع صلاحیت انتخاب یا تاثیر نظر گزینش‌ها در اشتغال خود باشد.

گرمابی اضافه کرد: نظام و کشور متعلق به همه مردم ایران است. ایران متحد است که می‌تواند در میان تعرضات بایستد. این اتحاد میسر نخواهد شد به جز با ایجاد این باور در مردم که هیچ شهروندی غیرخودی نیست نه تنها هنوز در دور باطل و حصر سرمایه‌های فکری دلسوزان نظام هستیم، بلکه برای ارتقاء حقوق و عقلیت و استفاده از ظرفیت اجتماعی آنها نیز چرا تعلل و مقاومت می‌کنیم که منجر به بحران‌ها و بی‌اعتمادی‌های هزینه‌ساز برای کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: در عصر حاضر که سدهای فیلتر و سانسور شکسته می‌شود به دوران ممنوعیت ویدئو و مواردی این چنین بازگشته‌ایم. مشکل اصلی را باید برای یک جانبه حرف زدن و استدلال‌های تاریخ گذشته و تحقیر و تهدید ناقدان جست‌وجو کرد. بیم آن می‌رود که تفکر جامعه مغلوب رسانه آنهایی شود که اعتقادات و باورها و فرهنگ ایران ما را نشان گرفته است یا رسانه همگانی را به واقع ملی کنید یا اجازه دهید رسانه‌های مستقل دلسوزان داخلی جایگزین خبرسازان خارجی شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قدرت نظامی، دانش فنی یک کشور برای امنیت آن کشور لازم است ولی کافی نیست. ما به همدلی و همراهی همه مردم ایران نیاز داریم. این همراهی به وجود می‌آید به شرط آنکه به جای گذاشتن بار سنگین مقاومت اقتصادی بر دوش عده‌ای از مردم با تجمیع بودجه دولت و سرمایه نهادها مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنیم و به جای قطع دست سارقین مستاصل دست اختلاسگران و غارتگران اموال مردم را که در این چند ماه اخیر هزاران میلیارد تومان رانت‌خواری کرده‌اند قطع کنیم و راز آنها را افشا کنیم.

وی عنوان کرد: ۴۰ سال است که در کوچه تعهد گیر کرده‌ایم و تخصص را رها کرده‌ایم. به جایگاه معلمان در کشور اهمیت دهیم. به جای حساسیت نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها و دیده شدن تار موی آنها در غیر از مواقع انتخابات به وجود تبعیض حساس باشیم. تبعیض به هر شکل در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قطعه نخست دومینوی فساد و ویرانی و بحران در جامعه است.

گرمابی گسترش فرهنگ نفاق و دینداری متظاهرانه را موجب خدشه‌دار شدن اساس اعتقاد مردم دانست و گفت: ریشه‌های آغاز و شیوع این ویروس را بخشکانیم و صداقت دینی را به مردم بازگردانیم. به خرد جمعی جامعه در موضوعات مهم کشور اهمیت دهیم. اگر در موضوعات مهم و سیاست‌هایی که یک پای پرداخت هزینه آن مردم هستند اگر به رفراندوم مراجعه نمی‌کنیم حداقل به صورت صحیح از آنها نظرسنجی کنیم. موفقیت یک تصمیم تاریخی به پذیرش قلبی مردم و حمایت آنان بستگی دارد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مواد اولیه تولید تامین نشود تشدید بیکاری به بحرانی بزرگتر از موضوع ارز تبدیل خواهد شد. هشدار می‌دهم که کشور نیاز به اصلاحات سریع و بنیادی دارد نگذاریم آنقدر دیر شود که صدای گام‌های جمهوری اسلامی بر مدار اصلاحات در میان غوغا و هیاهوی دشمن شنیده نشود و یاس مردم به این نشنیدن بیفزاید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.