صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / پیشرفت ۵۴ درصدی بازسازی ۳۰ هزار واحد مسکونی زلزله‌زده کرمانشاه
پیشرفت ۵۴ درصدی بازسازی ۳۰ هزار واحد مسکونی زلزله‌زده کرمانشاه

رییس بنیاد مسکن خبر داد

پیشرفت ۵۴ درصدی بازسازی ۳۰ هزار واحد مسکونی زلزله‌زده کرمانشاه

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: تا قبل از فصل زمستان بازسازی تمام واحدهای روستایی خسارت دیده بر اثر زلزله در استان کرمانشاه تمام خواهد شد.

 بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه - روستای شیرین آب قصر شیرین

به گزارش کسب و کار نیوز، تابش در آیین افتتاح پنج هزارمین واحد مسکونی روستایی بازسازی شده استان کرمانشاه که امروز (۹ مرداد) با حضور معاون اول رئیس جمهور در روستای شیرین آب قصرشیرین برگزار شد، با اشاره به زلزله ۲۱ آبان سال گذشته استان کرمانشاه، اظهار کرد: دو ماه اول بعد از زلزله را مشغول امداد و نجات و اسکان اضطراری بودیم و پس از آن درگیر پروژه بزرگ اسکان موقت شدیم.

به گفته رئیس بنیاد مسکن، فقط در مناطق روستایی کار اسکان موقت برای ۱۵ هزار خانوار انجام شد و پنج هزار نفر نیز کمک بلاعوض اسکان موقت دریافت کردند و در مناطق شهری نیز کار اسکان موقت به بهترین شکل انجام شد.  

وی افزود: با اقدامات خوبی که در اسکان موقت انجام شد زمستان کم مسئله ای را پشت سر گذاشتیم.

تابش با بیان اینکه کار اسکان دائم عمدتا از اردیبهشت آغاز شد، عنوان کرد: در این مدت کوتاه کار بازسازی ۳۰ هزار واحد آسیب دیده که حدود ۲۲ هزار مورد آن روستایی و هشت هزار مورد آن شهری است آغاز شده و ۵۳ تا ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بر لزوم تسریع در روند بازسازی تاکید کرد و افزود: در کنار این موارد حدود ۵۴ هزار واحد تعمیری هم داشتیم که تاکنون کار تعمیر ۴۸ هزار واحد شهری و روستایی انجام شده و مابقی در دست انجام است.

رئیس بنیاد مسکن کشور پیش بینی کرد، بازسازی واحدهای مسکونی  روستایی مناطق زلزله زده تا قبل از زمستان و واحدهای شهری تا آخر امسال یا نهایتا اوایل سال آینده به اتمام برسد.

تابش از پرداخت حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان پول برای بازسازی مناطق زلزله زده استان خبر داد و یادآوری کرد: نزدیک به ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم کمک بلاعوض بوده است.

به گفته این مسئول، در مجموع نزدیک ۲۷۰۰ میلیارد تومان منابع برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه از سوی دولت تصویب شده  که۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان آن بلاعوض است.

تابش کمبود اعتبار را مهمترین مشکل بازسازی مناطق زلزله زده دانست و تاکید کرد: درخواست ما افزایش تسهیلات و خصوصا کمک های بلاعوض شد.

رئیس بنیاد مسکن کشور از حضور به موقع مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و سایر مسئولین کشور در مناطق زلزله زده قدردانی کرد و گفت: خود مردم نیز برای کار بازسازی به خوبی پای کار بودند.

تابش از همکاری بانک ها برای پرداخت این حجم از تسهیلات نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری، کانون اقتصادی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.