چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / پژوهش و ترویج ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان نیازمند ورود جهاد دانشگاهی
پژوهش و ترویج ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان نیازمند ورود جهاد دانشگاهی

پژوهش و ترویج ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان نیازمند ورود جهاد دانشگاهی

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: پژوهش و ترویج ظرفیت‌های منحصر به فرد شیلاتی سیستان و بلوچستان در پرورش آبزی نیازمند ورود جهاد دانشگاهی است‌.

ماهی

‌هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-‌ اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد پژوهش‌محور است که باید در تمامی پروژه‌های کاربردی ورود پیدا کند و آن‌ها را با تحقیق و پژوهش در بین مردم ترویج کند‌.

وی افزود: در صنعت شیلات سیستان و بلوچستان پروژه‌های کاربردی بسیاری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقامتی در حال اجراست که از جمله آن‌ها می‌توان به پرورش آبزیان و ماهی در قفس اشاره کرد؛ این طرح‌ها به‌دلیل نوپا بودن نیازمند ورود جدی جهاد دانشگاهی برای ترویج هرچه بیشتر آن‌ها بر پایه اطلاعات علمی است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ‌تاکنون در طرح نوپای پرورش ماهی در قفس جهاد دانشگاهی ورود پیدا کرده و مجوز نصب و راه‌اندازی ۴ قفس پرورش را نیز اخذ کرده است که امیدواریم با ورود جدی‌تر جهاد به این طرح در فاصله کوتاهی این قفس‌ها وارد مدار شوند.

وی بااشاره به تصویب سند جامع شیلات سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم ظرفیت‌های ارزشمند پژوهش محور جهاد دانشگاهی در دیگر طرح‌های شیلاتی استان همچون کشت وپرورش میگو نیز نمود کند تا با ترویج و اشتغال‌زایی در آن‌ها بخشی از محرومیت سیستان و بلوچستان جبران شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.