صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار پکن به آمریکا درباره استقرار تفنگداران دریایی در سفارت تایوان
هشدار پکن به آمریکا درباره استقرار تفنگداران دریایی در سفارت تایوان

هشدار پکن به آمریکا درباره استقرار تفنگداران دریایی در سفارت تایوان

رسانه‌ دولتی چین در مطلبی با هشدار نسبت به استقرار احتمالی تفنگداران دریایی آمریکا در سفارت دوفاکتوی واشنگتن در تایوان اعلام کرد، ورود نیرو به موسسه آمریکایی در تایوان به مثابه "خرابکاری" و حتی "تهاجم ارتش آمریکا به خاک چین" در نظر گرفته می‌شود.

تفنگداران دریایی مارینز

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه گلوبال تایمز با استناد به اطلاعات جدیدی گزارش داد، پرسنل ارتش آمریکا قرار است در ساختمان موسسه آمریکایی در تایوان حاضر شوند و از نظر پکن چنین اقدامی “خرابکاری در سیاست چین واحد” خواهد بود و پکن مجاز است تا تدابیر لازم را به منظور مقابله با واشنگتن در نظر بگیرد.

دیوید ان، محقق ارشد در موسسه گلوبال تایوان گفت وزارت خارجه آمریکا هنوز درباره حضور تفنگداران آمریکایی در موسسه آمریکایی تایوان تصمیمی نگرفته است. این نیروها در سایر سفارتخانه‌های آمریکا در سراسر جهان مستقر می‌شوند. گرچه این ساختمان کارایی یک سفارتخانه آمریکا را دارد اما به لحاظ فنی سفارتخانه نیست. از دیگر سوالات مطرح این است که آیا اعضای سرویس آمریکا یونیفورم نظامی به تن می‌کنند یا خیر.

این محقق موسسه گلوبال تایوان به اسپوتنیک گفت: هنوز وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی این تصمیم است و با وجود عدم قطعیت، گلوبال تایمز هشداری علیه تحریکات بالقوه صادر کرد. چنانچه تفنگداران دریایی آمریکا علنا در این ساختمان مستقر شوند، این اقدام از نظر پکن نقض سیاست حاکمیتی چین واحد یا حتی حمله ارتش آمریکا به خاک چین محسوب می‌شود.

گلوبال تایمز نوشت: چنانچه این اتفاق رخ دهد، موسسه آمریکایی تایوان به چشم پایگاهی برای تهاجم آمریکا به چین دیده می‌شود. همچنین دولت تایوان به ریاست تسای اینگ-ون به عنوان “گروه خائن” شناخته می‌شود. از نقطه نظر استراتژیک، موسسه مذکور به ناامن‌ترین محل در تایوان تبدیل می‌شود و به محلی برای وقوع درگیری‌ها تبدیل می‌شود.

گرچه این رسانه دولتی چین هشدار داد که چنانچه آمریکا دست به چنین اقدامی بزند باید آماده پاسخ پکن باشد اما دیوید ان معتقد است که حضور ۱۰ تا ۳۰ نیرو در آن ساختمان را به سختی بتوان “تهاجم” نامید چرا که این حجم کوچک از نیروها قادر به رویارویی با قابلیت‌های واقعی علیه ارتش‌های خارجی نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.