صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نانواکناری: ترامپ برای مذاکره با ایران به برجام پایبند باشد
نانواکناری: ترامپ برای مذاکره با ایران به برجام پایبند باشد

نانواکناری: ترامپ برای مذاکره با ایران به برجام پایبند باشد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آقای ترامپ می‌خواهد با ایران مذاکره کند باید برای اثبات ادعایش تعهدات برجامی‌اش را اجرا کرده و بعد صحبت از مذاکره کند نه این‌که تحریم‌هایی همچون اختلال در ارتباطات بانکی و واردات دارو را اعمال کند.

ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ولی‌الله نانواکناری، در واکنش به صحبت‌های اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران گفت: آقای ترامپ برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرده درحالی که به تعهداتش در برجام پایبند نبوده است، طبیعتا انسان از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی توضیح داد: اگر واقعا ترامپ به دنبال مذاکره با ایران بود به قراردادی که دولت وقت این کشور و اروپایی‌ها امضاء کردند، پایبند مانده و از آن تبعیت می‌کرد وقتی آنها پای امضای خود نمی‌ایستند پس یعنی قابل اعتماد نبوده که ما بخواهیم با آنها دوباره مذاکره کنیم کما این‌که معلوم نیست که آنها باز بدعهدی نکنند.

نانواکناری تاکید کرد: ترامپ برای اثبات ادعایش در وهله اول باید تعهدات برجامی را اجرا کند و بعد به دنبال مذاکرات در موضوعات غیربرجامی باشد. اگر واقعا ترامپ می‌خواهد با ایران مذاکره کند، اول به تعهدات پایبند باشد.

وی یادآور شد: آقای ترامپ در صحبت‌هایش دم از حمایت مردم ایران می‌زند اما همین مردم را در سخت‌ترین شرایط قرار می‌دهد. نمونه آن تحریم دارو و ندادن آن و عدم ارتباطات بانکی برای مردمی است که می‌خواهند تجارت کنند. اینها نشان می‌دهد که ترامپ فرد قابل اعتمادی نیست و در گفتار و عملش تناقض وجود دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مردم آمریکا هم می‌دانند که ترامپ از لحاظ خرد سیاسی ضعف بسیار زیادی دارد» افزود: این موضوع در افکار عمومی دنیا و بین مردم آمریکا مطرح می‌شود که ترامپ ثبات رای ندارد و این‌که نمی‌توان به او اعتماد کرد چون موضوعی که امروز می‌گوید فردا تکذیب می‌کند. این همان نداشتن ثبات بر نظرات است.

نانواکناری ادامه داد: مردم آمریکا باید دقت داشته باشند که در آینده زندگی خود را دست نابخردی مثل ترامپ ندهند. بهتر است آنها از همین الان چاره‌اندیشی کنند چون آقای ترامپ شایستگی ریاست جمهوری آمریکا در دوره بعدی را ندارد. نمونه این موضوع را می‌توان در بدعهدی ترامپ در برجام دید که نشان از بی‌خردی او و دولتمردانش است. لذا مردم آمریکا هوشیار باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.