صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / حباب قیمت سکه ۴۷۵ هزار تومان کاهش یافت
حباب قیمت سکه ۴۷۵ هزار تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا:

حباب قیمت سکه ۴۷۵ هزار تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از افت محسوس معاملات در بازار مسکوکات خبر داد و گفت: امروز (سه شنبه) بهای هر قطعه سکه تمام طرح جدید با 475 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 161 هزار تومان رسیده است.

ابراهیم محمدولی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: رشد غیرعادی و شدید قیمت مسکوکات طلا در دو روز گذشته آن هم به دلایل روانی سبب شد تا امروز از حجم معاملات در بازار کاسته شود.
وی افزود: در معاملات امروز بهای انواع مسکوکات طلا ریزش کرد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم) به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.
به گفته وی، بهای هر نیم سکه حدود ۲ میلیون و ۵۱ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان و هر سکه گرمی ۵۱۱ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
این فعال صنعت طلا و جواهر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی را ۱۲۱۹ دلار و ۷۳ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۳۰۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد.
محمدولی بخشی از کاهش قیمت ها را ناشی از واکنش بازار به اظهارنظرهای سیاسی اخیر دانست و گفت: همانطور که تحولات سیاسی بر مراودات و تعاملات بین المللی و سیاسی موثر است، بر اقتصاد نیز اثر می گذارد.
وی در عین حال افزود: با کاهش قیمت ها در بازار، تب تقاضا نیز باید کم شود زیرا آنهایی که خریدارند منتظرند تا کاهش های بیشتر رخ دهد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با وجود تحولات قیمتی در بازار سکه، هیچ تغییری در بازار مصنوعات طلا بوجود نیامده و اگر بخشی از نقدینگی که بازار سکه سرازیر شد، صرف خرید مصنوعات طلا می شد، این صنعت از رکود خارج می شد.
اقتصام*۹۱۸۶*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.