صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / توسعه اقتصاد کشور با تقویت بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد:

توسعه اقتصاد کشور با تقویت بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: تهاتر بدهی‌های دولت به بخش خصوصی هر چه زودتر انجام و عملیاتی شود.

استانها/ بخش خصوصی

به گزارش کسب و کار نیوز، جبار کیانی پور سه شنبه، نهم مرداد ماه در همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن اتاق بازرگانی یاسوج افزود: در حوزه صنعت و معدن با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان دستگاهای اقتصادی و بانکی استان متاسفانه شاهد خروجی قابل قبولی نیستیم.

وی اظهارکرد: مسئولان مختلف در سطح کشور چاره اقتصاد کشور را در تقویت بخش خصوصی می دانند و همه از اقتصاد نفتی و رانتی خسته شده اند چرا که این نوع اقتصاد آفت توسعه کشور است اما با این همه نام گذاری سالها، صحبتها و تبلیغات رسانه‌ای چرا بخش خصوصی تقویت نمی‌شود و روز به روز خستهتر از گذشته می شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خاطرنشان کرد: امروز شعار ” عمری در کار، گاهی خسته و گاهی بیمار” نصیب بخش خصوصی کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد شده است چرا و علت چیست؟

کیانی پور تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که شاهد لجام گسیختگی نرخ ارز باشیم؟ چرا هرساله باید شاهد این وضع باشیم و اساسا چقدر رفتارهای داخلی ما اقتصاد کشور را زمین گیر کرده است باید در این زمینه آسیب شناسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در دولت نهم و دهم شاهد بودیم که چه میزان از منابع بانکی دستوری با نرخ سود در دل بنگاههای اقتصادی کوچک و بزرگ تزریق شد و بنگاههایی نیز ایجاد شده اند اما زمانی که باید محصولات و تولیدات این بنگاهها وارد بازار می شد، سرمایه در گردش داده می‌شد همه بنگاههای اقتصادی به علت سیاست های دولتهایی که خود را متولی بخش اقتصاد می دانند، زمین گیر شدند. زمانی که باید بهره برداری از این منابع می شد تعاملات بین المللی و ارتباطات ما با بازارهای دنیا قطع شد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: امروز در استان شاهد بدبختی هایی هستیم که صنعتگران، مدیران صنعت، بانکها، امور مالیاتی و معاون اقتصادی استانداری دارند.

کیانی پور بیان کرد: در دولت یازدهم شاهد اقدامی موثر تحت عنوان برجام بوده‌ایم که تورم را کنترل کرد، نرخ اقتصادی را بالا برد اما در دولت دوازدهم چه شد؟ باز همان بلایی که در دولت نهم و دهم گیریبانگیر کشور شد و هم اکنون دو نفر صراف برای بازار ما تعیین تکلیف می کنند.

وی تاکید کرد: چرا از برجام درست استفاده نکردهایم و دنیا را درگیر سرمایه گذاری با کشور نکردهایم که امروز تحریم می شویم و یک شبه نرخ ارز به ۴۲۰۰ رسید و باید در همان ابتدای این مساله بازار ثانویه ارز راه اندازی می شد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: چرا باید امروز در شرایطی باشیم که مدیران واحدهای صنعتی را به جهت مشکلات ارز به راهروهای دادگاه کشاند. این مسایل نتیجه سیاست هایی است که دولت دست از سر اقتصاد کشور بر نمی دارد و خود را متولی اقتصاد کشور می داند که البته این مساله تجربه شکست خورده چند دهه گذشته اروپاست.

کیانی پور افزود: هنوز بانک مرکزی کشور بعلت اینکه دولت باید نیازهای خود را از طریق بانک مرکزی تامین کند، بطور مستقل نمی تواند عمل کند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید مستقل باشد و ضمن برنامه ریزی برای توسعه کشور، تحت تاثیر کسی نباشد.

وی اظهارکرد: امروز بخش خصوصی میلیاردها از دولت مطالبات دارد که متاسفانه این مطالبات را به اسناد خزانه دوسال دیگر حواله داده اند. این اسناد ۸ درصد سود تعلق می گیرد اما با ۳۰ درصد تنظیم می شود که با این شرایط نمی توان بخش خصوصی را فربه نگه داشت.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: امروز باید تهاتر بدهی های دولت به بخش خصوصی هر چه زودتر انجام و عملیاتی شود. دولت باید ارکان خود را در حمایت و تقویت از صنعت یکپارچه کند و سیاستهای همه دستگاهها واحد باشند، برخی دستگاهها کارشکنی می کند.

کیانی پور عنوان کرد: امروز نباید بنا به دلایل مختلف واحد صنعتی و کارخانه تولیدی را تعطیل کنیم چراکه دشمن شاکله کشور را هدف قرار داده است. همه ما در یک کشتی هستیم و باید تلاش کنیم این کشتی را به سلامت به ساحل مقصود برسانیم و امروزه با این شرایط اقتصادی بگیر و ببند فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی معنایی ندارد.

وی اضافه کرد: نباید شاهد اجرائیات و تملک یک بانک علیه فعالان اقتصادی باشم چرا که شرایط سختی داریم و فعالان اقتصادی افسران خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.