صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تلاش کنگره آمریکا برای مقابله با روسیه
تلاش کنگره آمریکا برای مقابله با روسیه

تلاش کنگره آمریکا برای مقابله با روسیه

کنگره آمریکا به دنبال رویکرد ترامپ در نشست با پوتین در هلسینکی در حال ارائه لوایح، مصوبات و طرح تحریم‌هایی است تا روابطش را با متحدان ناتو تحکیم کرده و از مداخله روسیه در انتخابات میان دوره جلوگیری کند.

کنگره آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود این تلاش‌ها از سوی کنگره، مشخص نیست که اقدامات آنان ثمربخش خواهد بود یا خیر.  همچنین به دنبال دعوت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، قانونگذاران آمریکایی نسبت به ارائه این طرح‌های پیشنهادی تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند.

میچ مک‌کانل، رهبری اکثریت کنگره هشدار داده است که بهتر است روسیه دست از مداخله در انتخابات آمریکا بر دارد.

او همچنین دو کمیته سنا را موظف کرده تا روی قوانین مرتبط با تحریم‌ها و اقدامات دیگر برای جلوگیری از اقدامات روسیه کار کنند.

پل رایان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز اظهار کرد، کنگره از پوتین استقبال نمی‌کند.

پس از دیدار ترامپ و پوتین در هلسینکی، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در اقدامی کم‌سابقه به طور مشترک از کنگره به عنوان وزنه‌ای برای ایجاد تعادل در مقابل دولت استفاده کرده‌اند.

یکی از سناتورهای دموکرات در مصاحبه‌ای اظهار کرد: وقتی به اقدامات کنگره پس از نشست هلسینکی نگاه می‌کنید، می‌بینید که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنارهم ایستاده‌اند و می‌گویند “نه”!

گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب صراحتا ترامپ را از کناره‌گیری از ناتو بدون تایید سنا منع کردند و گروهی دیگر از آنان تمهیداتی را برای جلوگیری از مداخله روسیه در انتخابات میان دوره در نظر گرفتند و حفاظت از سیستم انتخاباتی را “اولویت امنیت ملی” دانستند.

لیندزی گراهام، سناتو جمهوری‌خواه اظهار کرد: بسیار مهم است که کنگره تهدید علیه سیستم انتخاباتی از سوی روسیه را به رسمیت بشناسد و برخوردی قاطع با آن داشته باشد.

حدود ۱۰۰ روز به انتخابات میان دوره کنگره آمریکا باقی مانده است و برخی بر این باورند که کنگره به اندازه کافی برای واکنش به اقدامات ترامپ سریع عمل نمی‌کند.

قانونگذاران آمریکایی به شدت از احتمال مداخله روسیه در انتخابات آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار اعمال تغییراتی در برخی قوانین شده‌اند تا “روسیه بداند باید چه بهایی را برای مداخله در انتخابات پرداخت کند”.

به نظر می‌رسد که این طرح حمایت زیادی را ازسوی قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه دریافت کند اما تاریخ رای‌گیری در خصوص آن هنوز مشخص نشده است.

در همین حال گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه نیز اختصاص بودجه بیشتری به تدابیر امنیتی انتخاباتی را خواستار شده‌اند.

به گفته رایان، آمریکا اکنون درس بزرگی از مداخله روسیه در انتخابات گرفته و امروز نسبت به دو سال پیش بسیار آماده‌تر است اما کنگره همچنان اقدامات بیشتری را باید در نظر بگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.