صفحه اصلی / اصناف / برندها / برنامه اوبر برای کامیونهای خودران به کجا رسید؟

برنامه اوبر برای کامیونهای خودران به کجا رسید؟

به نظر می رسد که برنامه های اوبر برای کامیون های خودران در حال به پایان رسیدن است. پس از محاکمه دادگاه و چندین تغییر مدیریتی عمده که در این قضیه برای اوبر به وجود آمد، ممکن است انتهای این مسیر طولانی را برای بستن پرونده کامیون های خودران شاهد باشیم.

در سال ۲۰۱۶، اوبر شرکت Otto – استارتاپ کامیون های خودران توسط مهندس سابق گوگل به نام آنتونی لواندوسکی – را خریداری کرد و برنامه های خود برای کامیون های خودران را استارت زد. کمی بعد از لواندوسکی برای اتخاذ اسرار تجاری گوگل و اوردن آن به اوبر شکایت شد. این امر عمدتا در مورد تکنولوژی سنسور و لیزر LiDAR ( سیستم شناسایی نور و دامنه ) بود که از نور لیزر برای کمک به وسایل نقلیه خودران استفاده می شد که بتوانند جاده، اشیا و عابرین را تشخیص دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، لوادوسکی پیش از اینکه این ماجرا تبدیل به ماجرایی شبیه به اوبر شود از شرکت اخراج شد تا پیگیری پرونده در نهایت با غرامت ۲۴۵ میلیون دلاری چند ماه پیش به پایان برسد. پیش از آن تراویس کالانیک، مدیر عامل سابق اوبر نیز در دادگاه شهادت داد. دیگر شاهدین نیز شامل موسس Otto یعنی لیور رون بود که در نهایت این شرکت را ترک کردند.

اریک میهوفر، رئیس گروه فناوری های پیشرفته اوبر، که امر نظارت بر کامیون های خودران را داشت، در بیانیه ای گفت که این شرکت می خواهد همه تلاش خود را بر روی خودروهای خودران خود گذارد. این برنامه فقط پیتسبورگ دوباره آغاز شده و با وجود برخی تغییرات، پس از تصادف مرگبار در آریزونا در ماه مارس ، این برنامه دوباره متوقف شد.

میهوفر در ایمیل که به سایت تک کرانچ ارسال کرده در این مورد گفته است که از این پس به جای اینکه دو گروه که بر روی سیستم عامل های مختلف متمرکز شده اند با هم کار کنند، می خواهیم که در یک تیم واحد در این مورد کار کنیم. همه ما به آنچه که تیم کامیون ما انجام داد افتخار می کنیم  و همچنان به وعده شگفت انگیز خود که رانندگی خودران برای حمل کالا در سراسر آمریکاست، ادامه می دهیم.

اما اعتقاد داریم که برای اولویت دادن به این مسیر، ابتدا باید بر روی برنامه های مسافرین تمرکز کنیم و سپس آن را به برنامه های حمل و نقل خود تسریع دهیم و این مسیر را رو به جلو ادامه دهیم. در حال حاضر ما نیاز به تمرکز بر روی یک تیم با یک هدف روشن هستیم.

تیم کامیون در سانفرانسیسکو مستقر بود. اوبر این کارمندان را به دیگر بخش های شرکت خود یعنی بخش خودروهای خودران پیتسبورگ انتقال می دهد. اوبر همچنان متعهد به توسعه LiDAR و استفاده از تکنولوژی آن در اتومبیل های خودران است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.