صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی طرح اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی در کمیسیون شوراها

بررسی طرح اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی طرح اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

کمیسیون شوراها

اصغر سلیمی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز طرح اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی که در کارگروه بررسی شده بود مجددا در کمیسیون مطرح شد. این طرح به مباحث مربوط به تجمعات باز می‌گردد.

وی در ادامه بیان کرد: طراحان بر این نظر بودند که این طرح مقداری عقب بیفتد چرا که شورای عالی امنیت ملی برای تجمعات در حال برنامه‌ریزی است. در خود مجلس نیز آقای مازنی یک طرح دو فوریتی در این زمینه تهیه کرده است. وزارت کشور نیز به منظور ساماندهی تجمعات محل‌هایی را برای برگزاری آن در شهر تهران مشخص کرده است.

وی افزود: قرار شد تا فرصتی داده شود تا با هماهنگی آقای مازنی و وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی طرح جامع‌تر و کامل‌تری آماده شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس ادامه داد: امروز وزیر کشور قرار بود در جلسه کمیسیون حضور یابد و به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد اما به دلیل جلسه امنیتی که داشتند نتوانست در جلسه کمیسیون حضور یابد. سوال‌کنندگان نیز درخواست کردند تا وزیر کشور در جلسه علنی حضور یابد و پاسخگو باشد چرا که دو بار ایشان در کمیسیون قرار بود حضور یابد اما نتوانست حضور یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز، کلیات طرح اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی در کمیسیون شوراها رای آورده بود. بر اساس این طرح، برگزاری تجمعات در مقابل مجلس نیاز به مجوز قانونی ندارد. در این طرح در تجمعات زیر ۳۰ نفر نماینده مجلس، در تجمعات کمتر از ۷۰۰ نفر رییس مجمع نمایندگان استان، در تجمعات کمتر از ۲۰۰۰ نفر نواب رییس مجلس و در تجمعات بالای ۲۰۰۰ نفر رییس مجلس باید در جمع معترضان حضور یابد و پاسخگو باشد البته نمایندگان نیز ایراداتی به این طرح وارد دانسته بودند از جمله اینکه صرفا نمایندگان نباید پاسخگو باشند بلکه مسئولین نیز که منتخب دولت هستند باید در تجمعات حضور یابند و پاسخگو باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.