صفحه اصلی / استان ها / بدلیل کمبود نیروی جنگل بان جنگل های چهارمحال و بختیاری مظلوم واقع شده
بدلیل کمبود نیروی جنگل بان جنگل های چهارمحال و بختیاری مظلوم واقع شده

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد

بدلیل کمبود نیروی جنگل بان جنگل های چهارمحال و بختیاری مظلوم واقع شده

شهرکرد-هومن نجاتی: علی محمدی مقدم روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به نزدیک بودن به روز خبرنگار گفت: سرعت عمل در انتشار اخبار توسط خبرنگاران و دقت و صحت در تولید اخبار از مشخصه های بارز هر خبرنگار می باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز علی محمدی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه بازوهای توانمند منابع طبیعی هستند که انتظار می رود در راستای شفاف سازی و آگاهی مردم نسبت به حفظ و حراست از منابع طبیعی و خدادادی ما را همانند گذشته یاری کنند.
محمدی مقدم با اشاره به روز بزرگداشت جنگل بان و برگزاری جشنواره جنگل و جنگل بانی گفت:برگزاری این جشنواره طی ۲ سال اخیر آغاز شده که استان چهارمحال و بختیاری سال گذشته موفق به دریافت کسب عنوان برتر در این جشنواره شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه لایحه دفاع از حقوق محیط بانان و جنگل بانان در مجلس شورای اسلامی مطرح است، افزود: توسعه رویکرد حفاظتی جنگل بانان و دفاع از حقوق جنگل بانان هدف اصلی روز بزرگداشت جنگل بان است.
وی با اشاره به تعداد بسیار محدود جنگل بانان استان گفت: در استان ما به دلیل محدودیت های منابع مالی و عدم جذب نیرو به ازای هر ۲۰ هزار هکتار تنها یک نفر جنگل بان وظیفه محافظت را بر عهده دارد.
محمدی مقدم با اشاره به پدیده خشکیدگی در جنگل ها و مراتع استان تصریح کرد: پدیده خشکیدگی در استان از اوایل دهه ۸۰ آغاز و در حال حاضر یک بخش عمده از جنگل های استان دچار خشکیدگی شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ هزار هکتار از جنگل های استان دچار خشکیدگی شده، افزود:کاهش عوامل تخریب از جمله شخم جنگل ها، قطع درختان جنگلی، جلوگیری از چرایی بیش از حد دام و… تاثیر بسزایی در کاهش خشکیدگی جنگل ها دارد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه در خصوص جاده پنبه کال شهرستان کوهرنگ گفت: در ابتدای آغاز این پروژه بدلیل نداشتن مجوزات منابع طبیعی استان با کمک دادستانی شهرستان کوهرنگ مانع ادامه این پروژه شد اما در حال حاضر پیمانکار این پروژه مجوزات لازم را اخذ و فعالیت ساخت این جاده با رعایت اصلاحات ادامه پیدا می کند.

همچنین مطالعه کنید:

طوفان ۷۶۹ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید محبی روز شنبه ۲۴ تیر اظهارکرد: در پی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.