صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اورتگا: مسبب درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در نیکاراگوئه آمریکاست
اورتگا: مسبب درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در نیکاراگوئه آمریکاست

اورتگا: مسبب درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در نیکاراگوئه آمریکاست

همزمان با حمایت رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه از اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی علیه معترضان، دولت آمریکا هشدار داد که ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین و همسرش مسؤول نقض حقوق بشر و کشته شدن افراد بی‌گناه هستند.

اورتگا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه در جریان جدیدترین مصاحبه‌های خود با رسانه‌های خارجی به شبکه‌های خبری یورونیوز و سی‌ان‌ان گفت که درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در کشور توسط ایالات متحده صورت گرفته است.

وی اعلام کرد که نیروهای شبه‌نظامی دولتی و مسلح که با نیروهای امنیتی علیه معترضان فعالیت می‌کنند، پلیس داوطلب هستند.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه همچنین درخواست‌های اپوزیسیون برای برگزاری انتخابات زودهنگام یا استعفایش را رد کرد و ادامه داد: این مساله می‌تواند باعث هرج و مرج و ناآرامی در کشور شود.

وی همچنین مناقشات و بحث‌های حول ریاست جمهوری خود و همسرش را نادرست خواند و تعداد تلفات را ۱۹۵ نفر اعلام کرد که شامل ده‌ها افسر پلیس و نیروهای شبه‌نظامی دولتی به همراه حامیان حزبش و سایر غیرنظامیان می‌شوند.

این در حالی است که براساس آمارهای موجود، در نتیجه چندین ماه درگیری و ناآرامی در نیکاراگوئه بیش از ۳۰۰ تن در این کشور کشته شده‌اند.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه اسقف‌های این کشور را به حمایت از کودتاچیان که به دنبال براندازی وی هستند، متهم کرده و گفت: اسقف‌ها،‌ کلیساها را به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل کرده‌اند.

وی همچنین پوشش رسانه‌های خارجی از ناآرامی‌های کشور را نادرست خواند و گفت: همه مردم علیه من نیستند. تنها بخشی از جمعیت مخالف من عمل می‌کنند. عامل اصلی و واقعی این خشونت‌ها وابستگان آمریکایی هستند که در یک دهه گذشته میلیون‌ها دلار را برای این منظور اختصاص دادند و تنها باعث بی‌ثباتی کشور و تشویق اقدامات مسلحانه شدند.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه همچنین ادامه داد: حقیقت این است که ما با یک دشمن قدرتمند روبه‌رو هستیم که با اقدامات نظامی در کشور مداخله می‌کند و این دشمن آمریکاست.

وی اتهامات از سوی گروه‌های حقوق بشری بین‌المللی و نهادهای داخلی را درباره نقض حقوق مردم رد کرد و گفت: این جنگی از طریق رسانه‌های اجتماعی است.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه همچنین گفت که آماده پذیرش میانجی‌گری از سوی سازمان ملل برای احیای مذاکرات متوقف شده با اپوزیسیون است.

وی هرگونه اظهارنظر درباره اینکه موضع و جایگاهش کشور را به سمت درگیری بدتر از این سوق می‌دهد، رد کرد و گفت: نیکاراگوئه در آستانه جنگ داخلی قرار ندارد. مردم از ناآرامی‌هایی که قبلا آن را تجربه کردند، خسته شده‌اند.

این صحبت‌ها از سوی رئیس‌جمهوری ۷۲ ساله نیکاراگوئه در حالی مطرح شده که ایالات متحده خشونت‌ها در نیکاراگوئه را کاملا تحت نظر دارد و به بررسی تحریم‌های بیشتر علیه مقام‌های ارشد این کشور می‌پردازد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.