صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / اعلام نتایج طرح شاخص قیمت کالاها در تیر ماه
اعلام نتایج طرح شاخص قیمت کالاها در تیر ماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی عنوان کرد:

اعلام نتایج طرح شاخص قیمت کالاها در تیر ماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، آخرین نتایج طرح شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرف‌کننده استان در تیر ماه سال جاری را اعلام کرد.

قیمت کالاها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، رضاجمشیدی با بیان این مطلب، اظهار  کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در تیر ماه سال جاری برای کالاها و خدمات مصرفی استان ۱۰٫۴ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰٫۵ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در نقاط شهری  10.1 و روستایی ۱۱٫۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل در نقاط شهری با ۰٫۷ درصد افزایش داشته و در نقاط روستایی بدون تغییر بوده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در تیر ماه سال جاری ۱۳٫۸ درصد بوده، افزود: این شاخص در مقایسه با ماه قبل از آن۳٫۶ درصد افزایش یافته است، همچنین این نرخ برای نقاط شهری ۱۴ و روستائی 12.7 درصد بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۳٫۸ و ۲٫۸ درصد افزایش یافته است. 

جمشیدی خاطرنشان کرد : نرخ تورم استان در تیرماه سال جاری  نسبت به ماه قبل  1.6 درصد بوده، این شاخص در خردادماه برابر ۲٫۸ درصد بوده که بیانگر کاهش ۱٫۲ درصدی آن است.
 
وی تاکید کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۱٫۸ و روستائی ۱٫۱ درصد بوده که به ترتیب نسبت به شاخص مشابه در خردادماه سال جاری با ۰٫۷ و ۳ درصد کاهش همراه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: نرخ تورم کشور در تیرماه سال جاری نسبت به ماه قبل، ۴٫۴ درصد بوده، این شاخص برای خانوارهای شهری ۴٫۶ و روستایی 3.2 درصد بوده که به ترتیب نسبت به شاخص مشابه در خرداد ماه سال جاری ۲٫۹ و ۰٫۵ درصد  افزایش داشته است.

جمشیدی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیر ماه سال جاری استان ۷٫۷درصد بوده که نسبت به ماه قبل  0.1 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۷٫۲ و روستائی ۹٫۷ درصد بوده که به ترتیب ۰٫۱ درصد افزایش و  0.1 درصد کاهش یافته است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیر ماه سال جاری کشور ۸٫۷ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه ۰٫۵ درصد افزایش دارد.

جمشیدی افزود : این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۸٫۸ و روستائی ۸٫۲ درصد بوده که به ترتیب ۰٫۶ و  0.3 درصد افزایش یافته است . 
 
وی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری تورم نقطه به نقطه استان در گروه خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۱۸ درصد، پوشاک و کفش ۱۱٫۲ درصد، مسکن ۵٫۴ درصد و گروه بهداشت و درمان۱۰ درصد بوده است که این ارقام برای کشور به ترتیب ۱۶ ، ۱۲٫۴ ، ۱۴٫۹ ، ۱۳٫۵ درصد است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی جمشیدی اضافه کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی استان در تیر ماه برابر با عدد ۱۱۸٫۹ ، مناطق شهری 117.9و روستائی ۱۲۳٫۶ بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.