صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / ارجمند: اقدام تامین اجتماعی غیر قانونی است
ارجمند: اقدام تامین اجتماعی غیر قانونی است

ارجمند: اقدام تامین اجتماعی غیر قانونی است

بازیگر مجموعه تلویزیونی «ستایش» اقدام تامین اجتماعی مبنی بر کسر قراردادهای هنری را غیرقانونی دانست و گفت: مگر هنر محل درآمدی برای دولت است؟ در واقع ما به جای دریافت بودجه حمایتی دولتی، داریم به تامین بودجه‌های دولت کمک می‌کنیم.

داریوش ارجمند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، با اشاره به اعتراض هنرمندان به اقدام اخیر سازمان تامین اجتماعی مبنی بر کسر درصد قابل توجهی از قراردادهای هنری و بودجه حمایتی هنری کشور، اظهار داشت: تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد که چرا باید مبلغی را از قراردادهای هنری کسر ‌کنند در حالی که هیچ خدماتی در ازای آن ارایه نمی‌شود.
وی تاکید کرد: مگر هنر محل درآمدی برای دولت است؟ در واقع ما به جای دریافت بودجه حمایتی دولتی داریم به تامین بودجه‌های دولت کمک می‌کنیم.
بازیگر فیلم سینمایی «امام علی(ع)»، افزود: وزیر کار و رفاه اجتماعی قولی به هنرمندان مبنی بر حل مشکل داد ولی ظاهرا یا این قول فراموش شده است یا سازمان مربوطه در اجرای قول وزیر تعلل دارد، به هر نحو ما تا حل مشکل پیگیری خود را ادامه خواهیم داد و از وزیر کار هم انتظار داریم تا به مساله هرچه سریع‌تر رسیدگی کند.
ارجمند با اشاره به اینکه هنرمندان با همان آرامش و صبر همیشگی خود در حال پیگیری حق مسلمی هستند که در حال تضییع است، گفت: هنرمندان هرگز از این حق نخواهند گذشت و اعتراض خود را عمومی‌تر و گسترده‌تر پیگیری خواهند کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، پیش از این مدیران عامل خانه موسیقی، خانه سینما و خانه تئاتر در رسانه های مختلف و در حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعتراض خود را نسبت به این اقدام تامین اجتماعی اعلام کرده بودند.
حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در اعتراض به این اقدام سازمان تامین اجتماعی در راستای کسر مبالغی از قراردادهای هنرمندان گفته بود «حدود دو سال پیش، ما به طور ناگهانی با پدیده‌ای مواجه شدیم که برای همه جامعه هنری و هنرمندان شوک آور بود. ما یک‌باره دیدیم که در قراردادها اعداد عجیب و غریبی به نام بیمه اضافه شده است که درصد بهت‌آوری دارد.»
او با بیان اینکه این مبلغ بین ۱۶ تا ۴۰ درصد قراداد هنرمندان است، اظهار کرده بود «از آن زمان تا امروز این طرح اجرا شده و مسئولان تأمین اجتماعی نیز بر اجرای آن مصر هستند اما مسئله اینجاست که هیچ توجیه و تشریح وضعیتی برای این مبالغ ارائه نمی‌شود تا هنرمند بداند که این اعداد را برای چه چیزی پرداخت می‌کند و ما به ازای آن چه خدماتی از سوی سازمان تأمین اجتماعی به آنان ارائه می‌شود.»
نوربخش همچنین گفته بود «هنرمندی که قرار است دو ساعت برنامه‌ای را روی سن اجرا کند و برود چرا به این بیمه نیاز دارد؟ این در حالی است که همه هنرمندان ما در مراکز مختلفی مانند مؤسسات آموزشی، فرهنگی و هنری خود یا زیرمجموعه صندوق اعتبار هنر بیمه تأمین اجتماعی هستند و حق بیمه پرداخت می‌کنند. حال مسئولان پاسخ بدهند این پرداخت‌ها چه توجیهی دارد؟ در ازای این مبلغ چه چیزی پوشش داده می‌شود؟ آیا این مبلغ بیمه حوادث است یا خدمات دیگری را شامل می‌شود. لازم است که مسئولان این مشکلات را رفع کنند.»
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.