صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ۷ مدال رنگارنگ ره‌آورد دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات بین‌المللی ریاضیات
۷ مدال رنگارنگ ره‌آورد دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات بین‌المللی ریاضیات

۷ مدال رنگارنگ ره‌آورد دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات بین‌المللی ریاضیات

تیم ۷ نفره دانش‌آموزان ایرانی اعزامی به چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی ریاضیات IMC UNION سنگاپور با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۳ مدال برنز برگ زرین دیگری بر افتخارات علمی کشورمان افزودند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، چهاردهمین دوره مسابقات IMC UNION با شرکت حدود ۱۵۰۰ دانش‌آموز از ۲۰ کشور جهان و از روز ۴ مرداد در کشور سنگاپور آغاز شد و تا روز ۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

در این دوره، مریم ولی(اصفهان) و کیمیا نوروزی(تهران) صاحب نشان طلا، آرمین امامی (اصفهان) و محمدحسین رضایی (تبریز) صاحب نشان نقره و ترانه بنا (تهران)، محمد صدرا زارعی (تهران) و مهدی نیکوپور(تهران) صاحب نشان برنز شدند.

از ویژگی‌های بارز این مسابقه می‌توان به مسائل زیبا و چالش برانگیز  آن که راه‌حل‌های خلاقانه‌ای دارند و هم‌چنین به برنامه‌های متنوع علمی و فرهنگی جانبی آن اشاره کرد.

به گفته امیررضا عرب، سرپرست تیم اعزامی، در ۶ دوره حضور ایران در این مسابقات، ۹۳ دانش‌آموز ایرانی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در این رقابت شرکت کرده‌اند که حاصل آن کسب ۸۷ مدال رنگارنگ شامل ۲۳ مدال طلا بوده است.

دانش‌آموزان ایرانی پس از موفقیت در آزمون‌های انتخابی و گذراندن دوره آماده سازی در مرکز پرورش ریاضی‌پژوهان خلاق به این مسابقات اعزام شدند.
افتخار آفرینان کشورمان روز سه‌شنبه ۹ مرداد به میهن اسلامی باز خواهند گشت.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبگاه http://www.mathsymbol.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.