صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نخست‌وزیر اتیوپی به ولیعهد ابوظبی: نیاز نداریم شما به ما اسلام را بیاموزید
نخست‌وزیر اتیوپی به ولیعهد ابوظبی: نیاز نداریم شما به ما اسلام را بیاموزید

نخست‌وزیر اتیوپی به ولیعهد ابوظبی: نیاز نداریم شما به ما اسلام را بیاموزید

نخست وزیر اتیوپی از ولیعهد ابوظبی خواست، به جای آموزش دین اسلام، زبان عربی را به آنها آموزش دهد.

نخست وزیر اتیوپی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی اعلام کرد، با پیشنهاد محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی مبنی بر آموزش دین اسلام به مسلمانان این کشور مخالفت کرده است.

ابی احمد در سفر خود به آمریکا در میان اتباع کشورش تصریح کرد: به بن زاید پیشنهاد دادم که در امارات یک کانون اسلامی تاسیس کند. سپس از او پرسیدم چگونه می‌توانید به ما کمک کنید، بن زاید پاسخ داد: ما در همه چیز با شما هستیم و شما را آموزش خواهیم داد. من کلام او را قطع کرده و گفتم اتیوپی نیازی به آموختن دین ندارد، بلکه نیازمند یادگیری زبان عربی است.

وی افزود: ما نیازی نداریم که شما به ما اسلام را بیاموزید؛ چیزی که آن را از دست داده‌اید، آنچه ما از شما می‌خواهیم آموزش زبان عربی است تا اسلام را به سرعت و درست درک کنیم و سپس شما را به راه راست بازگردانیم.

نخست وزیر اتیوپی ادامه داد: به بن زاید گفتم اگر همه مردم کشورهای خلیج فارس را جمع کنیم، می‌بینیم که تعدادشان از تعداد مسلمانان اتیوپی کمتر است. بن زاید پرسید: چرا عدد و ارقام می‌آوری؟ به او گفتم: زیرا اسلام به گروه به عنوان منبع قدرت معتقد است.

ابی احمد به قدمت اسلامی در کشورش اشاره کرده و گفت، نخستین دایه پیامبر اکرم (ص) حبشی بود، نخستین موذن اسلام بلال حبشی بود، علاوه بر آن مسلمانان بدو اسلام به حبشه مهاجرت کرده و مورد حمایت پادشاه آن قرار گرفتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.