چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سمنان / فاصله ۴۰ دقیقه‌ای کویر تا ییلاق!
فاصله ۴۰ دقیقه‌ای کویر تا ییلاق!

فاصله ۴۰ دقیقه‌ای کویر تا ییلاق!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از وجود توأمان"کویر، جنگل و کوهستان" به مثابه ظرفیت و گنجی مغفول در گردشگری استان نام برد و گفت: استان سمنان تاکنون نتوانسته از ظرفیت مناطق کویری بکر خود استفاده چندانی کند.

طبیعت زیبای جنگل ابر - شاهرود

به گزارش کسب و کار نیوز، علی اصغر جمعه‌ای در اولین نشست هماهنگی اکوماراتن جنگل ابر از وجود توأمان کویر، و جنگل و کوهستان و فاصله کوتاه بین‌آنها به‌عنوان یک ظرفیت کم‌نظیر در این استان نام برد و اظهار کرد: استان سمنان یک استان چهارفصل است و وجود اقالیم متفاوت در این استان پهناور بستر مناسبی برای توسعه گردشگری در آن فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری در استان ناشناخته مانده ادامه داد: از علی‌آباد در ورودی غربی استان تا عباس‌آباد در خروجی شرق استان با طیف زیادی از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مواجه‌ایم که معرفی آنها می‌تواند به رونق صنعت گردشگری در استان کمک کند.

این فعال اقتصادی به وجود دومین مسجد قدیمی ایران در استان سمنان اشاره و تصریح کرد: ابنیه تاریخی با قدمت بالا، کویر بکر، تنوع آب‌وهوایی و ویژگی چهارفصل بودن و همچنین فاصله کوتاه بین کویر و کوهستان یک فرصت بسیار مهم اما کمتر استفاده شده در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه از کویرهای استان استفاده چندانی صورت نگرفته گفت: خوشبختانه در حال حاضر استان سمنان از مدیرانی علاقه‌مند بهره‌مند است که دید بازی به گردشگری دارند و همین می‌تواند به رونق این صنعت در ششمین استان پهناور کشور کمک کند.

جمعه‌ای با بیان اینکه فاصله بین کویر و مناطق ییلاقی در چهار شهرستان بزرگ استان بین ۴۰ دقیقه تا حداکثر ۱٫۵ ساعت است افزود: کمتر استانی در کشور چنین ظرفیتی در این بخش دارد.

وی بااشاره به برنامه‌ریزی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برای معرفی ابعاد مختلف ظرفیت‌های گردشگری استان، تصریح کرد: برگزاری اکوماراتن جنگل‌ابر یکی از برنامه‌های خوبی است که می‌تواند نقش موثری در معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های استان داشته باشد.

جمعه‌ای با بیان اینکه تمامی نقاط استان سمنان دارای جاذبه توریستی است، افزود: برگزاری رویدادهای گردشگری در معرفی ظرفیت‌های ناشناخته استان موثر است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی در استان از آمادگی فعالان بخش خصوصی برای کمک به رونق صنعت گردشگری و معرفی ظرفیت‌های استان خبر داد و اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برای کمک به برگزاری هرچه بهتر اکوماراتن جنگل‌ابر نیز آمادگی دارد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.