صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / رو نمایی از پلتفرم حقوقی تخصصی کسب و کارهای اینترنتی/اعتراض به کارشکنی ها و محدود سازی سرویس های حمل و نقل آنلاین
رو نمایی  از   پلتفرم  حقوقی تخصصی کسب و کارهای  اینترنتی/اعتراض به کارشکنی ها و محدود سازی سرویس های حمل و نقل آنلاین

«كسب‌وكار» از روز سوم الكامپ گزارش می دهد

رو نمایی از پلتفرم حقوقی تخصصی کسب و کارهای اینترنتی/اعتراض به کارشکنی ها و محدود سازی سرویس های حمل و نقل آنلاین

محمد جوادی قاضیانی

روز سوم الکامپ با بازدید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از نمایشگاه و صحبت‌های امیدوار‌کننده او در حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان، رونمایی از یک پلتفرم حقوقی تخصصی برای استارت‌آپ‌ها و اخبار و حاشیه‌ها محدودسازی سرویس‌های حمل‌ونقل اینترنتی و اعتراض انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی به این اقدام سپری شد.

رونمایی از پلتفرم خدمات حقوقی تخصصی کسب‌وکار‌های اینترنتی در الکامپ
با توجه به اینکه چند سالی است شاهد رشد و توجه به حوزه کسب‌وکار‌های اینترنتی بوده‌ایم طبیعتا مسائل و مشکلات حقوقی زیادی هم در این حوزه ایجاد شده است که دلایل متعددی دارد و نیاز به دریافت مشاوره‌های حقوقی تخصصی از کسانی که این حوزه را می‌شناسند از ابتدای کار و زمان عقد قرارداد‌ها تا انتهای کار نیاز خواهد بود که متاسفانه خیلی روی این حوزه کار نشده است و دعاوی استارت‌آپی روز به روز در حال زیاد شدن هستند. در این راستا و برای حل مسائل بی‌شمار حقوقی کسب‌وکار‌های اینترنتی و استارت‌آپ‌ها در الکامپ امسال شاهد رونمایی از نخستین پلتفرم خدمات حقوقی تخصصی کسب‌وکار‌های اینترنتی به نام «یسرا»
از سوی تیمی قدرتمند، با پشتوانه علمی خوب و باتجربه با هدایت محمدرضا نصراللهی، مشاور حقوقی اتحادیه و انجمن صنفی کسب‌وکار‌های اینترنتی بودیم. محمدرضا نصراللهی، موسس این پلتفرم در این باره به «کسب‌وکار» گفت: با توجه به نیاز‌های حقوقی کسب‌وکار‌های اینترنتی و تجربه کار کردن با استارت‌آپ‌های مختلف و بزرگ همچون اسنپ، بامیلو، زرین‌پال و… و همین‌طور تعداد کم مشاوران حقوقی این حوزه و نیاز به خدمات گسترده برای استارت‌آپ‌های کوچک تصمیم به ایجاد پلتفرم جامعی از نیاز‌های حقوقی استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکار‌های آنلاین در قالب پلتفرم yasra. law با بخش‌های مختلف اعم از محصولات و محتوا‌های مورد نیاز، خدمات مشاوره‌ای، امور ثبتی، آموزش، دعاوی استارت‌آپی و وکالت و… گرفتیم و سعی کردیم با اطلاعات زیادی که از سال‌ها کار در این حوزه داشتیم پلتفرم جامعی را برای نیاز‌های حقوقی کسب‌وکار‌های اینترنتی ایجاد کنیم.

لطفا این‌همه سنگ جلوی پای کسب‌وکار‌های اینترنتی نیندازید
روز گذشته خبری مبنی بر تلاش وزارت کشور برای محدودسازی فعالیت‌های سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین همچون اسنپ و تپ‌سی منتشر شد که انجمن صنفی کسب‌وکار‌های اینترنتی با انتشار اطلاعیه‌ای خواستار جلوگیری از این اقدام تعجب‌برانگیز شده است. متن اطلاعیه به شرح زیر است: «انجمن صنفی کسب‌وکار‌های اینترنتی ضمن مخالفت شدید با پیشنهاد وزارت کشور برای محدود کردن استارت‌آپ‌های حوزه حمل و نقل، از هیات دولت درخواست می‌کند ضمن رد این پیشنهاد، شرایطی را فراهم کنند که استارت‌آپ‌ها در شرایطی که در آن قرار داریم، بتوانند با نگرانی و محدودیت‌های کمتر در راستای توسعه کشور و رفع مشکلات جامعه گام بردارند. پیشنهاد چنین لایحه‌ای از طرف زیرمجموعه‌های دولت و وزارت کشور در حالی مطرح می‌شود که جامعه استارت‌آپی ایران و انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در چند هفته گذشته به‌شدت درگیر موضع فیلترینگ استارت‌آپ‌های کشور به دستور مقامات دولتی بودند. انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی پیشنهاد می‌کند در شرایطی که دانش، تجربه و تخصص در حوزه استارت‌آپ‌ها و توسعه شهری میان دولت و بخش خصوصی فاصله زیادی دارد، دولت محترم و زیرمجموعه‌های آن، با اعتماد به بخش خصوصی، از دخالت مستقیم در امور صنفی پرهیز و رسیدگی به این موارد را به بخش خصوصی و نهادهایی همچون انجمن صنفی و اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی واگذار کند. انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی بارها از تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی درخواست کرده است قبل از تصویب چنین برنامه‌هایی، در جلسات و کارگروه‌هایی با حضور متخصصان امر، بخش خصوصی، ظرافت‌ها و ظرفیت‌های موجود به شکل درست و مناسبی مورد بررسی قرار گیرد تا دستورالعمل‌ها و لوایح صادرشده، با شرایط کسب‌وکارها سازگاری و قابلیت اجرای لازم را داشته باشند. عدم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای مشارکت در این تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها علاوه بر اینکه موجب غافلگیری کسب‌وکارها می‌شود، با ایجاد خلل در برنامه‌های اجرایی کسب‌‌وکارهای اینترنتی، عملا بذر ناامیدی را در دل فعالان و سرمایه‌گذاران این حوزه می‌کارد.

وظیفه دولت برای شکست مقاومت در برابر دانش‌بنیان‌ها
دیروز ساعت حدودا ۱۴ بود که بلندگوی نمایشگاه اعلام کرد معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و هیات همراه در نمایشگاه حاضر می‌شوند و از غرفه‌های الکامپ دیدن می‌کنند. ستاری با حضور در نمایشگاه و بازدید از غرفه‌ها ضمن ابراز امیدواری نسبت به اتفاقات حوزه استارت‌آپ‌ها در جمع خبرنگاران گفت: به طور حتم جوانان فعال در حوزه دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها افرادی هستند که نمی‌خواهند به دنبال استخدام دولتی باشند. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر محیط بسیار مناسبی ازسوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در حال فراهم شدن است، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری به طور جدی به دنبال پویایی هرچه بیشتر محیط‌های کسب‌وکار نوین است و در این راستا توسعه فرهنگ استفاده از محصولات دانش‌بنیان در بین مردم و به‌ویژه دولت برای رونق هرچه بیشتر بازار استارت‌آپ‌ها و حوزه‌های نوپا بسیار ضروری است و دولت وظیفه دارد که مقاومت‌ها را در برابر عرصه دانش‌بنیان کنترل و از آنها جلوگیری کند. ستاری همچنین با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان در حال حاضر به اقتصاد ۶۰ هزار میلیارد تومانی تبدیل شده است، از برنامه وسیع دولت در این حوزه خبر داد و تاکید کرد: امسال مصمم هستیم بخش استارت‌آپ‌های خلاق و شتاب‌دهنده‌ها را به عنوان بخش مهمی از اقتصاد فعلی دانش‌بنیان حمایت کنیم.

بگ‌های تمام‌نشدنی فین‌تکی‌ها
به نظر می‌رسد «بیمیتو» که یک استارت‌آپ حوزه فین‌تک است بگ‌های تبلیغاتی‌اش تمام‌شدنی نیستند و به تعداد چند برابر جمعیت الکامپ از این بگ‌ها تهیه کرده‌اند و به مخاطبان نمایشگاه ارائه می‌دهند که مخاطبان با حمل این بگ‌های خوش‌طرح و متفاوت با بقیه بگ‌ها علاوه بر اینکه بروشور‌ها و تحفه‌های دریافتی‌شان را در آنها قرار می‌دهند، تبدیل به بازاریابان و بنر‌های «بیمیتو» شده‌اند که در نمایشگاه دور می‌زنند.

بخش توان‌تک به الکامپ اضافه شده است
شاهین طبری، رئیس هیات‌مدیره چهارگون در نشست خبری رعد در حاشیه الکامپ گفت: «امسال الکامپ با حضور توان تک به بلوغ جدیدی رسیده است. در این نمایشگاه قصد داشتیم تا بین توان‌یاب‌ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات ارتباط ایجاد شود و ما هم‌اکنون ۴٠ استارت‌آپ داریم که یا مخاطبانش توان‌یاب‌ها هستند یا توان یاب‌ها یکی از موسسان هستند. به گفته طبری، اسنپ توانست ٢ هزار شغل برای توان‌یاب‌ها ایجاد کند و این گام بزرگی است برای اینکه توان‌یاب‌ها در سمت‌های بالاتر در اسنپ یا شرکت‌های بزرگ دیگر فعالیت کنند. در این نشست میثم ملاشریفی، مدیر بازاریابی شرکت اسنپ با اشاره به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ درباره همکاری با رعد گفت: «ما هم‌اکنون ٣ هزار راننده توان‌یاب داریم. از آنها کمیسیون نمی‌گیریم. من به این مطلب اشاره می‌کنم تا فرهنگ‌سازی شود و بقیه شرکت‌ها هم به این حوزه وارد شوند. »

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.