صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / رسانه ملی باید بدون گرایش سیاسی خاص اطلاع رسانی کند
رسانه ملی باید بدون گرایش سیاسی خاص اطلاع رسانی کند

معاون صدا و سیما:

رسانه ملی باید بدون گرایش سیاسی خاص اطلاع رسانی کند

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، گفت: ما نمایندگان افکار عمومی هستیم، باید آنچه را زبان مردم هست نمایندگی و در عین حال خدمات مسئولان و دولتمردان را هم بدون گرایش به جناحی خاص اطلاع رسانی کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز علی دارابی روز دوشنبه در نشست خبری هماهنگی رسانه ای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: تعیین قدر و سهم اطلاع رسانی ها و زبان مردم و مسئولان بودن مهم و سخت است.
وی خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم برنامه ها ضمن برطرف کردن اشکالات همراه با سیاه نمایی و تخریب نباشد و ضمن نقد منصفانه بدون تسویه حساب های سیاسی، مردم را امیدوار کند.
دارابی با بیان اینکه کار ساماندهی برنامه ها در ارتباط با بحث ۴۰ سالگی انقلاب از سال ۹۵ پیگیری شده و در سازمان و استان ها شکل گرفت، گفت: در نقطه آغاز، این سوال مطرح می شود که چه ضرورتی دارد، مراسم ویژه ۴۰ سالگی برگزار کنیم و یکی از پاسخ ها جوان بودن جامعه ما و ندیدن دوران پیش از انقلاب است.
وی گفت: جامعه ما امروز دچار پارادوکس هایی شده، در جاهایی از برگزاری جشن های ۲۵۰۰ ساله انتقاد کرده و امری نامطلوب شمرده و جاهایی هم که می خواهند مصادره به مطلوب کنند، این برگزاری مثال زدنی و پسندیدنی می شود.
دارابی گفت: هدف ما از برگزاری بزرگداشت انقلاب، مقایسه ای متمرکز روی توانمندی های نظام جمهوری اسلامی است.
معاون صدا و سیما به کتاب ‘مثل برف ها آب می شویم' نوشته ارتشبد قره باغی رئیس ستاد ارتش شاه، که در فرانسه و پس از انقلاب نوشته شده اشاره کرد و گفت: جوانان ما باید این کتاب را بخوانند تا استحکام، امنیت، پایداری و ثباتی که اکنون در کشور ایجاد شده را درک کنند‌.
دارابی افزود: امروز مشارکت سیاسی در انقلاب ستودنی است، از صندوق های رای، جریان خلاف جریان حاکم بر نظام سیاسی خارج می شود که این مایه افتخار است.
وی انتقال درست دستاوردهای هر انقلاب به نسل های بعدی را باعث موفقیت آن انقلاب برشمرد و گفت: انتقال دستاوردهای انقلاب ما بدرستی صورت نگرفته تا جایی که گاهی باید قسم بخوریم تا باور کنند اینها دستاورد انقلاب است.
دارابی افزود: به عنوان مثال در برخی فیلم ها و سریال های تولیدی درمورد دفاع مقدس ایراداتی می بینیم که باعث می شود از واقعیت دور شویم در حالیکه باید واقعیت ها بیان شود، جامعه ما در کنار هم معنا پیدا کرد، فقط فرشته ها به جنگ نرفتند، باید کار باورپذیر و مستدل انجام دهیم.
وی گفت: جوان امروز پرسش دارد،حقیقت طلب است، باید با بیان هنرمندانه دستاورد های انقلاب، او را قانع کنیم، ۴۰ سالگی انقلاب می تواند نمادی از وحدت شود.
دارابی افزود: اگر امسال به بهانه ۴۰ سالگی انقلاب می خواهیم به سئوالات جامعه جواب دهیم باید هنرمندانه عمل کنیم و به زبان مخاطب حرف بزنیم، باید مخاطبمان را جمع کرده و ارتباط برقرار کنیم تا حرف های ما را گوش کنند.
وی ادامه داد: باید حالمان خوب باشد و سرزنده و بانشاط باشیم تا بتوانیم حال جامعه او خوب کنیم، اخبار منفی حال بد کن نمی تواند کارگشا باشد، دشمن هم میخواهد خودش را در جنگ روانی منجی نشان دهد و فضای تاریکی اشاعه دهد و در این شرایط نقش برنامه های ما مهم تر از همیشه است.
معاون صدا و سیما گفت: در ابتدای انقلاب تنها دو شبکه تلویزیونی وجود داشت اما در حال حاضر ۲۹۵ شبکه تلویزیونی فارسی زبان داریم، الان در کنار شبکه های مجازی که درواقع شبکه حقیقی شده اند، عرصه رقابت جدی و سازنده و تاثیرگذار است، بنابراین باید به فکر رقابت درست باشیم.
دارابی همچنین به برخی از برنامه های آماده تولید صدا و سیما برای بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اشاره کرد و افزود: تولید برنامه ای در دستور کار است که تمام وزرای بعد از انقلاب از هر گرایشی به تلویزیون دعوت شده و عملکردهای خود را بیان کنند.
وی افزود: همچنین مستند کارنامه انقلاب را در هر استان آماده پخش داریم و برخی کارهای نمایشی در استان ها در حال آماده سازی است.
دارابی افزود: مستند «مشاهیر، مفاخر و پیشگامان انقلاب»، نیز برنامه دیگری است که در حال آماده سازی است چرا که نیاز است این افراد معرفی شوند، اگر جامعه ما اینها را نشناسد قهرمانان خود را نشناخته است.
وی گفت: گفت و گو با پیشکسوتان انقلاب، گفتگوهای عملکرد، مستندهای جذاب، جشنواره نماهنگ و سرود، میزگردهای مختلف، ۱۳۰ مستند بلند و نیمه بلند از شهدای مدافع حرم برای پخش در هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.
دارابی ادامه داد: در عین اینکه عملکردها را بیان می کنیم، باید صدای اعتراضات مردم را هم بشنویم و از اغتشاشات دشمن تمیز دهیم، باید سواد رسانه ای جامعه را ارتقا دهیم.
وی افزود: بنا نیست تمام برنامه های تلویزیون به پیروزی اختصاص یابد، چیدمان برنامه های رادیو و تلویزیون نیز باید هنرمندانه باشد و برنامه های پیروزی را هنرمندانه بگنجانیم.
معاون صدا و سیما با اشاره به نقش بزرگ روابط عمومی ها در جامعه گفت: صدا و سیما آمادگی بارگیری تصاویر حرفه ای ارسالی در پورتال۴۰ سالگی انقلاب و پخش کلیپ های دو دقیقه ای تولیدی با این موضوع را به صورت رایگان از شبکه های تلویزیونی دارد.
دارابی به آمادگی دریافت گزاره هایی که قابلیت زیرنویس در تلویزیون دارد اشاره کرد و گفت: معرفی چهره های برتر و کارآفرین و نخبگانی که در دستگاه های خود می شناسید با معرفی و رزومه کامل مورد استقبال ما جهت پخش است.
فراهنگ**۳۰۰۹** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.