صفحه اصلی / سرخط خبرها / ثبت ملی بافت تاریخی مجن در دست پیگیری است
ثبت ملی بافت تاریخی مجن در دست پیگیری است

نماینده مردم شاهرود و میامی خبرداد

ثبت ملی بافت تاریخی مجن در دست پیگیری است

شاهرود - حسین بابامحمدی :دکتر سید حسن حسینی شاهرودی در دیدار با مردم خون گرم مردم مجن ضمن بیان اقدامات انجام شده در چند هفته اخیر، گفت: در حال پیگیری ثبت ملی بافت تاریخی شهر مجن هستیم. کارشناسان طی هفته گذشته مطالعات اولیه را انجام داده اند و بعد از جلسه ای که هفته آینده خواهیم داشت، مطالعات اصلی شروع خواهد شد و موضوع ثبت ملی را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سید حسن حسینی شاهرود در ادامه به اعتبارات در نظرگرفته شده برای پروژه های عمرانی اشاره کرد و ابراز داشت: یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای سد مجن در سال گذشته تخصیص داده شده بود. برای سالن باستانی مجن نیز اخیرا هزینه پیمانکار پرداخت شده و ۲۰۰ میلیون تومان هم از سوی فرماندار برای این پروژه در نظر گرفته شده است. ۷۰۰ میلیون تومان نیز از سوی فرمانداری برای تملک دارایی، برای شهرداری گذاشته شده است. نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار فقط در مسیر مجن پیش بینی هزینه شده که ۲۱ میلیارد تومان مربوط به زیرگذر و روگذر سه راهی مجن و بسطام و نزدیک ۲۰ میلیارد تومان برای جاده چهار بانده که ۱۶ کیلومتر از آن انجام شده است و قرار است این تا سه راهی تاش چهاربانده شود تا فضای مطلوبی برای مسافران به وجود آید.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به موضوع سرمازدگی گفت: حدود سه ماه پیش به اتفاق آقای نجار بازدیدی از روستای مجن و باغات پشت بسطام صورت گرفت. در سال گذشته و امسال ۲۱ روستا دچار سرمازدگی شد و میلیاردها خسارت به وجود آمد. پیگیری ها برای این امر در تهران انجام شد و بعد از تصویب سازمان حوادث، آقای نوبخت قول داد که اعتبار کلانی را برای سرمازدگی در هیئت دولت مطرح و مصوب کنند که هنوز محقق نشده است.
حسینی شاهرودی افزود: بنده نیز با تذکر به رئیس جمهور و وزرای مربوطه اصل موضوع را مطرح کردم و سؤال از وزیر جهاد کشاورزی نیز صورت خواهد گرفت چرا که معتقدیم وزیر در این حوزه کوتاهی کرده و پیگیری لازم را برای حمایت از اقشار تحت حمایت وزارتخانه خود نداشته است.
وی سپس ضمن تأکید بر خسارات حاصل سرمازدگی و سیل و زلزله در سال گذشته، گفت: همه اتفاقات طبیعی و همچنین گرانی و تورم در اثر تحریم ها و سوءمدیریت ها هزینه های گزافی را بر دولت تحمیل کرده ولیدولت به عنوان منتخب مردم وظیفه دارد با وجود مشکلات عدیده خود، پاسخگوی نیازهای محرومان باشد. البته برای عبور از وضعیت فعلی همه مردم باید در صحنه باشند و از دولت حمایت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.