صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / وزیر علوم: مصمم به افزایش همکاری با ایرنا هستیم
وزیر علوم: مصمم به افزایش همکاری با ایرنا هستیم

وزیر علوم: مصمم به افزایش همکاری با ایرنا هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اعتقاد راسخ به امر ارتباطات و اطلاع رسانی دارم، گفت: وزارت علوم مصمم به افزایش همکاری با خبرگزاری ایرنا به عنوان بخش اصلی مجموعه اطلاع رسانی دولت است .

به گزارش کسب و کار نیوز) اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امیدوار است از ظرفیت رسانه های کشور حداکثر بهره مندی را داشته باشد.
وی گفت: به طور حتم مبحث اطلاع رسانی و از سویی دریافت بازخورد نظرات شهروندان و دانشگاهیان کمک شایانی به دستگاه های اجرایی دولت می کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: امیدواریم ارتباطات رسانه ای را با واسطه های بسیار اندک برقرار کنیم تا از این طریق بتوان در مورد عملکرد دستگاه های اجرایی گزارش های مستقیم را به مردم داد این روند به ویژه در حوزه اخبار دانشگاه ها که همیشه مورد توجه افکار عمومی نیز است باید بیش از گذشته تدوام یابد .
مدیر عامل خبرگزاری ایرنا نیز در ادامه این دیدار اظهار داشت: دکتر غلامی از چهره های شناخته شده و برجسته دانشگاهی است و حضور ایشان در ایرنا بسیار مغتنم به شمار می رود.
سید ضیاء هاشمی گفت: امیدوارم این حضور نقطه عطفی برای ایرنا در راستای حرکت هر چه بیشتر در زمینه اطلاع رسانی از دستاوردهای علمی و دانشگاهی کشور باشد.
وی با بیان اینکه امروز با افتتاح گروه دانشگاه در خبرگزاری ایرنا شاهد حرکت جدیدی خواهیم بود ، تصریح کرد : از همان روزهای نخستین حضورم در ایرنا شاهد این خلاء جدی بودم، چرا که دانشگاه ها جایگاه ویژه ای در سرنوشت و تحولات کشور دارند.
وی ادامه داد: دانشگاه به سبب کانون رخدادهای علمی، اجتماعی، فرهنگی، نخبگان، پژوهش و فناوری، جوانان و غیره دارای جایگاه ویژه ای بوده و بر همین اساس هم به این جمع بندی رسیدیم که یک گروه مستقل دانشگاه در ایرنا داشته باشیم.
مدیر عامل خبرگزاری ایرنا خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقدمات تشکیل این گروه آماده شد و امروز (یکشنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی می شود و فعالیتش در این حوزه مضاعف خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و بخش بین الملل بازدید و از نزدیک با نحوه فعالیت خبرنگاران و مترجمان این رسانه ملی آشنا شد؛ همچنین وزیر علوم نخستین خبر گروه دانشگاه را نیز منتشر کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نشستی با خبرنگاران گروه دانشگاه ایرنا، با تشکر از مدیرعامل ایرنا و همکاران این خبرگزاری گفت: بازدید از بخش های مختلف خبری نشان می دهد که مجموعه حرفه ای خوب و با تجربه مشغول کار هستند.
وزیر علوم ، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری، جمعیت دانشجویی گسترده و هیات علمی قابل توجهی در مجموعه وزارتخانه را به صورت بالقوه، امتیاز و امکانات خوب و مفیدی برشمرد و ابراز امیدواری کرد در برنامه های آتی بتوان از این ظرفیت ها هر چه بیشتر و بهتر برای ارتقای جایگاه علم و فناوری و آثار ناشی از توسعه و گسترش آن استفاده کرد.
وی به سوالات خبرنگاران ایرنا درباره اتفاقات اخیر در عرصه جهانی، تحریم ها علیه کشور، روند علمی کشور، ارتباط صنعت و دانشگاه، دانشگاه های پولی، ادغام دانشگاه ها و مراکز علمی، وضعیت سیاسی دانشگاه ها و دانشگاه دی۸ پاسخ داد.
مشروح نشست خبری وزیر علوم فردا نهم مرداد ماه منتشر خواهد شد.
۹۱۸۷**۶۹۸۴**۱۶۰۱**

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.