صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / نمایش «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره سروینو ایتالیا
نمایش «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره سروینو ایتالیا

نمایش «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره سروینو ایتالیا

مستند «لوتوس» به کارگردانی محمدرضا وطن دوست در بخش مسابقه جشنواره «سروینو» ایتالیا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش کسب و کار نیوز از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «لوتوس» تنها نماینده سینمای ایران است که در بخش مسابقه‌ بیست و یکمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم «سروینو» شرکت دارد. این جشنواره از تاریخ ۳ تا ۱۲ آگوست ۲۰۱۸ برابر با ‌۱۲ تا ۲۱ مرداد ۹۷ در شهر سروینو ایتالیا برگزار می‌شود.
جشنواره بین‌المللی سروینو یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کوهستان در اروپا و جهان است که آثاری در موضوعات مختلف محیط زیست، آب و هوا، ماجراجویی، ورزش، فرهنگ و تاریخ را به نمایش می‌گذارد.
مستند «لوتوس» برای به‌ دست آوردن جایزه اصلی جشنواره، با ۱۰ فیلم دیگر از کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، بلژیک و سوئد، رقابت می‌ کند که همه‌ آنها در مهمترین جشنواره‌های جهانی حضور داشته‌ اند و اولین نمایش آنها در ایتالیا خواهد بود. در میان برندگان دوره‌‎های قبل جشنواره سروینو، نام‌های آشنای زیادی همچون «کیم کی دوک» با فیلم «بهار، تابستان، پائیز، زمستان و دوباره بهار» به چشم می‌خورد.
براساس این گزارش، «لوتوس» در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی جشنواره‌ جهانی مستند «شفیلد» انگلستان به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان همراه شد. این فیلم در نخستین نمایش ملی خود نیز در سه بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی پرده رفت و جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم مستند کوتاه را در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره دریافت کرد.
در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره ای نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.
فیلم مستند «لوتوس» که دومین حضور جهانی خود را در بخش رسمی جشنواره‌ بین‌المللی «سروینو» ایتالیا تجربه می کند، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.
فراهنگ** ۷۳۲۹ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.