صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / معرفی کتاب واژه‌نامه بهره‌وری
معرفی کتاب واژه‌نامه بهره‌وری

معرفی کتاب واژه‌نامه بهره‌وری

عنوان: واژه‌نامه بهره‌وری
گردآورنده: داریوش روشن
ناشر: انتشارات تالیا
چاپ اول ۱۳۹۷

کتاب «واژه‌نامه بهره‌وری» مجموعه بی‌نظیری از واژه‌ها، عبارت‌ها، کلیدواژه‌ها و عناوین موضوعی است که برای شناساندن هرچه بهتر مقوله بهره‌وری در دو بخش فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی تدوین شده است. گردآورنده کتاب تلاش گسترده‌ای به عمل آورده است که واژه‌های منتخب حول محورهای چرخه مدیریت بهره‌وری، اندازه‌گیری، تحلیل، برنامه‌ریزی، اجرا، ارزیابی‌ و برنامه‌های بهبود و فنون ارتقای بهره‌وری باشد. همچنین به مفاهیمی از رقابت و شاخص‌های رقابت‌پذیری، محیط‌زیست و بهره‌وری سبز نیز پرداخته است. در گردآوری و تدوین واژه‌ها سعی شده ضمن برگردان آنها به فارسی روان و متداول، توضیح مبسوطی هم درباره عبارات موردنظر ارائه شود.
فهرست ۶۴ موردی منابع مورداستفاده در صفحه ۸۱ کتاب، نشان از توجه کافی نگارنده به منابع و مآخذ موردنیاز برای گردآوری هرچه بیشتر و بهتر بیان دقیق‌تر واژه‌ها و عبارات موردنظر دارد.
با توجه به اینکه مفاهیم و واژه‌های مدیریتی با سرعت سرسام‌آوری وارد ادبیات سازمان‌های کشور می‌شوند، این کتاب می‌تواند راهنما و مرجع ارزشمندی برای مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و همچنین بنگاه‌های اقتصادی کشور باشد تا با استفاده از آن به ریشه عبارت‌ها، مفهوم آنها و خلاصه‌ای از کاربرد عبارات آشنا شوند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.