صفحه اصلی / سرخط خبرها / ظریف: آمریکا معتاد به تحریم است
ظریف: آمریکا معتاد به تحریم است

ظریف: آمریکا معتاد به تحریم است

محمدجوادظریف با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند،گفت:ان‌شاءالله ما میتوانیم به آمریکاییها نشان دهیم که مجبورند اعتیادشان را ترک کنند. دنیا به این نتیجه رسیده که باید آمریکا اعتیادش را به تحریمها برطرف کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبر فوری، وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست مشترک در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به شکاف ایجاد شده بین آمریکا و اروپا در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، تصریح کرد: البته من خام نیستم که بگویم ما می‌توانیم بین آمریکا و اروپا درگیری ایجاد کنیم. شکافی بین آنها وجود دارد که ما باید از آن استفاده کنیم، نیاز نداریم که پل شکاف آنها باشیم.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان تاکید کرد: نباید دنیا را مجبور کنیم که بین ما و فشار اقتصادی یکی را انتخاب کند، ما راه‌هایی داریم که از امکانات ویژه که در این زمینه برای ما فراهم شده می‌توانیم استفاده کنیم. این امکانات ویژه شاید فرصت ویژه‌ای باشد که باید به آن توجه کنیم، از جمله آن تعامل با شرکت‌های متوسط و کوچک اروپایی است،‌ این یک فرصت است و این می‌تواند به پویایی بخش خصوصی کشور کمک کند.

ظریف در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت تعامل بخش خصوصی و همچنین نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، ادامه داد: ما در وزارت خارجه و همچنین نمایندگی‌هایمان در خارج از کشور موظف هستیم که به شما فعالان بخش خصوصی کمک کنیم و در خدمت شما هستیم، ما باید کمک کنیم که شما صادرات بیشتری داشته باشید و از امکانات بیشتری برای پیشبرد اهداف خود برخوردار باشید. در این زمینه نیازمند ابتکار و نوآوری هستیم، باید با ابتکار و نوآوری از فرصت‌هایی که پدید می‌آید استفاده کنیم.

ظریف ادامه داد: در شرایط کنونی در برخی از موارد ظرفیت‌های جدید و مشتریان جدید ایجاد می‌شود، ما باید این بازارها را با ابتکار و نوآوری شناسایی کنیم گرچه کار کردن با رقبا و شرکای سنتی راحت‌تر است ولی ما در حوزه‌های جدید می‌توانیم شرکای بهتری را پیدا کنیم و در واقع باید به این فکر کنیم که ما چه شرکای جدیدی را می‌توانیم به شما معرفی کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.