صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / جشنواره انگور خلیل‌آباد با نمایش ۲۵ نوع انگور برگزار می‌شود

جشنواره انگور خلیل‌آباد با نمایش ۲۵ نوع انگور برگزار می‌شود

اولین جشنواره انگور خلیل‌آباد با به نمایش گذاشتن 25 نوع انگور برگزار می‌شود.

برداشت انگور و تهیه کشمش در همدان

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد ظهر امروز هفتم مردادماه در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان مطلب فوق از برگزاری جشنواره انگور در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره هفتم شهریورماه در شهرستان برگزار خواهد شد.

مجید طاهرپور با بیان اینکه از هر هکتار ۳۰ تن انگور برداشت می‌شود، افزود: ۳۰درصد محصول به مصرف تازه خوری و ۷۰ درصد دیگر به کشمش تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای حضور در این جشنواره از وزیر جهاد کشاورزی، سرکنسول‌هایی که در خراسان رضوی هستند، تاجران و بازرگانان کشوری فعال در عرصه صادارت، ریاست سازمان تعاون روستایی، ریاست مرکز تحقیقات و… دعوت به عمل آورده شده است، بیان کرد: تمام تلاش ما در راستای آشنا کردن این افراد با محصول منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه در شهرستان تعامل خوبی بین تمامی مسئولان در هرچه بهتر برگزاری این جشنواره ایجاد شده است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم از این جشنواره نتیجه خوبی به دست بیاوریم.

طاهرپور با اعلام اینکه در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از دستاوردهای بخش کشاورزی خواهیم داشت، اظهار کرد: این اولین جشنواره انگور است که در این سطح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره تلاش می‌کنیم انگور شهرستان را بیشتر معرفی کنیم، افزود: اکنون ۲۵  رقم انگور در خلیل آباد کشت می‌شود که مهمترین ارقام عسکری و پیکامی هستند.

مدیرجهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه امسال پیش بینی برداشت ۱۸۰ هزار تن کشمش را داریم، افزود: بیشتر محصول کشمش به امارات و روسیه صادر می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.