صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / به‌روز رسانی آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان
به‌روز رسانی آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان

معاون بهزیستی تاکید کرد

به‌روز رسانی آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در واکنش به اعلام شهرداری در مورد دور جدید ساماندهی کودکان کار و خیابان، بر لزوم بهره‌گیری از «آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان» که از سوی بهزیستی در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است، تاکید کرد.

 

به گزارذش کسب و کا نیوز به نقل از ایسنا، حبیب الله مسعودی فرید، در واکنش به اعلام خبر دور جدید طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان از سوی شهرداری تهران گفت: این موضوع در سطح شهر تهران مطرح شده است اما رویکرد بهزیستی در مورد این کودکان این است که جمع‌آوری آنها باید بر اساس آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان باشد.

وی در ادامه از به روز رسانی این آیین‌نامه و تبدیل آن به یک آیین‌نامه حمایتی خبر داد و گفت: براساس این آیین نامه رویکرد اصلی در مورد ساماندهی کودکان کار و خیابان همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، رسیدگی به وضع کودکان اتباع بیگانه و رویکرد خانواده محوری در این مورد است. آیین نامه مربوط به این کودکان به تازگی به روز رسانی شده و از سوی سازمان بهزیستی در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر این که بیش از ۷۰ درصد کودکان کار و خیابان استان تهران اتباع بیگانه هستند، افزود: علت مداخله سازمان بهزیستی در مورد این موضوع تنها به دلیل کودک بودن جامعه هدف است و در صورتی که وزارت کشور و اداره اتباع بیگانه کارت موقتی به منزله شناسایی آنها صادر کند نحوه خدمت رسانی بهزیستی به این کودکان تسریع و تسهل می‌شود و میتوانیم با خیال راحت به وضع این کودکان رسیدگی کنیم.

مسعودی فرید با اشاره به مسئولیت دستگاه‌های مختلف در قبال این کودکان تصریح کرد: وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه از جمله دستگاه‌های دخیل در این موضوع هستند. همچنین در مورد کودکان ایرانی باید امکانات لازم در مورد وضعیت بیمه سلامت آنها فراهم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.