صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتصاب وفاداران ترامپ در یک شرکت ارائه کمک‌های خارجی
انتصاب وفاداران ترامپ در یک شرکت ارائه کمک‌های خارجی

انتصاب وفاداران ترامپ در یک شرکت ارائه کمک‌های خارجی

کاخ سفید کنترل استخدام در یک شرکت فدرال کوچک را که برای ارتقای رشد اقتصادی در کشورهای فقیر تاسیس شده است، برای به کارگیری متحدان سیاسی و وفاداران ترامپ در دست گرفته است.

کاخ سفید

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه واشنگتن پست در یک گزارش مفصل اعلام کرده است: پیش از دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تنها رئیس اجرایی و برخی از مقامات ارشد “شرکت چالش هزاره” (MCC) توسط کاخ سفید انتخاب می‌شدند. در مقابل رئیس اجرایی این شرکت اختیار استخدام کارمندان را داشت که معمولا از میان افراد فن‌سالار و کارشناس انتخاب می‌شدند.

اما از سال گذشته میلادی کاخ سفید برخی انتصاب‌های سیاسی را در سمت‌های سطح پایین این شرکت انجام داده است. مصاحبه‌ها با کارکنان پیشین و مردم مطلع این ادعا را اثبات می‌کند.

به کارکنان این شرکت توسط رییس آن هشدار داده شده است که ممکن است شغل‌های خود را به دلیل انتصاب‌های جدید سیاسی از دست دهند. تاکنون ۱۴ نفر از متحدان و وفاداران ترامپ در این شرکت در انتصاب‌های سیاسی جای گرفته‌اند.

شرکت چالش هزاره در روزهای اولیه دولت جورج بوش پسر، رییس جمهور پیشین آمریکا با هدف اجرای برنامه‌های فن‌سالارانه در مقابل برنامه‌هایی که با هدف سیاسی و کمک‌های خارجی بعضا باعث هدر رفت سرمایه در خارج از کشور می‌شدند، تاسیس شد.

بوش اعلام کرده بود که می‌خواهد چنین برنامه‌هایی باعث ایجاد اصلاحات داخلی و رشد اقتصادی در کشورهای “مشتری” شوند و خروجی‌های قابل محاسبه و ملموسی داشته باشند.

مسئولان کاخ سفید هنوز اعلام نکرده‌اند که به چه دلیل برخی افراد کنار گذاشته می‌شوند. در میان کسانی که تاکنون مجبور به ترک شرکت شده‌اند می‌توان به لورل آتکینسون، معاون روابط عمومی با سابقه شش سال کار اشاره کرد که در گذشته در یک شرکت غیردولتی توسعه جهانی در حوزه توسعه و پیشرفت زنان فقیر مشغول به کار بوده است.

لورل آتکینسون اعلام کرد که در ژوئن ۲۰۱۷ در یک نشست کارکنان شرکت به آنها هشدار داده بود که ممکن است شغل‌های خود را برای ایجاد فضا برای انتصاب‌های جدید سیاسی از دست دهند.

وی در ماه اکتبر در حالی که حامله بود، مجبور به استعفا شد.

کارکنان باسابقه این شرکت اعلام کردند که انتصاب‌های جدید باعث خرابکاری و برهم خوردن روند کاری شرکت شده است.

کنگره آمریکا، این شرکت را در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک شرکت مستقل تصویب کرد. این شرکت نزدیک به ۳۰۰ کارمند داشته و بودجه سالانه آن ۸۰۰ میلیون دلار است.

بنا بر اعلام، آمریکا از برنامه‌هایی در برخی از کشورهای در حال توسعه حمایت می‌کند اما بعد از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، کاخ سفید به اعمال سیاست‌های جدید خود پرداخت. رهبران این شرکت در ابتدا به دستورات اعمالی از سوی کاخ سفید اهمیتی نمی‌دادند اما در بهار سال ۲۰۱۷ یک مقام ارشد از دفتر کارکنان ریاست جمهوری (PPO) از برخی از اعضای تیم هیات مدیره این شرکت خواست که رزومه خود را برای بازنگری ارسال کنند.

یکی از جنجالی‌ترین انتصاب‌های جدید مربوط به رابرت بلاو، یکی از کارکنان بازنشسته سرویس خارجی است که در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ نویسنده سخنرانی‌های وی بود. او به عنوان معاون شرکت چالش هزاره در بهار سال ۲۰۱۷ منصوب شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.