صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / «ارتش جدید»گروه‌های مخالف در شمال سوریه
«ارتش جدید»گروه‌های مخالف در شمال سوریه

«ارتش جدید»گروه‌های مخالف در شمال سوریه

یک منبع عالی‌رتبه در مخالفان سوری از تشکیل ارتش جدید گروه‌های مخالف در شمال سوریه برای رویارویی با نیروهای دولت این کشور خبر داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری آلمان گزارش داد که ارتش سوریه پس از پایان نبردهای استان‌های درعا طی چند روز آتی آماده گسیل به استان ادلب می‌شود.

این منبع مخالف که نخواست نامش فاش شود، در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: گروه‌های مخالف از جمله جبهه تحریر سوریه، هیات تحریر الشام، الجبهه الوطنیه، جیش الاسلام و ارتش آزاد ادلب یک ارتش جدیدی را تشکیل داده‌اند که نام “جیش الفتح” بر روی آن گذاشته شده است.

این منبع افزود: تعداد نیروهای این تشکیلات جدید به بیش از ۷۵ هزار تن می‌رسد و هدف از تشکیل آن مقابله با نیروهای دولت سوریه است که گسیل نیروهایش به سمت این منطقه از محورهای حومه جنوبی و غربی حلب و حومه غربی ادلب و حومه لاذقیه را آغاز کرده‌ است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های هر یک از آن جبهه‌ها مشخص شده است، تاکید کرد: اقدامات برای شکل‌گیری جیش الفتح از چند ماه قبل آغاز شد و نشست‌های فشرده‌ای برای تعیین چارچوب‌های کلی این تشکیلات جدید و ماموریت‌های محول شده به فرماندهی آن برگزار گشت.

این منبع گفت: بیشتر نیروهای گروه‌هایی که حمص، غوطه شرقی، ریف دمشق و درعا را ترک کردند، به این ارتش جدید ملحق شده‌اند.

وی پیش‌بینی کرد که عملیات نظامی تا قبل از پایان ماه اوت آینده آغاز شود که این امر بعد از خروج ساکنان دو منطقه کفریا و فوعه از حومه ادلب و آغاز اعزام تجهیزات نظامی گسترده ارتش سوریه به شمال و غرب سوریه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.