سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / مشکل بندر چابهار در حمل و نقل هوایی
مشکل بندر چابهار در حمل و نقل هوایی

مشکل بندر چابهار در حمل و نقل هوایی

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در حاشیه امضای چهار قرارداد سرمایه گذاری در بندر چابهار گفت: حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در چابهار در حال انجام است.

هواپیما

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌عبدالغفور ایران نژاد افزود: برای این که منطقه آزاد چابهار رونق پیدا کند و سرمایه گذاران بیشتری به این بندر بیایند، این شهر به فرودگاه بین المللی نیاز دارد.

وی اظهار کرد: یکی از نیازهای فوری و اساسی چابهار، راه اندازی فرودگاه بین المللی است، اگرچه منطقه آزاد را در چابهار ایجاد کرده‌ایم اما در این منطقه در حوزه حمل ونقل هوایی مشکلات زیادی وجود دارد.

ایران نژاد با بیان این که حدود دو سال است که منطقه آزاد چابهار نیرو جذب نکرده است، افزود: در بندر شهید بهشتی چابهار کارگر برای تخلیه و بارگیری کالا نداریم، آن‌ها مجبورهستند برای تخلیه کالا از کشتی‌ها از نیروی کار شهرستان‌های سرباز و ایرانشهر استفاده کنند.

به گفته وی، حدود ۱۰۰ هزار نفر در گوشه و کنار چابهار حاشیه نشین هستند، ورود و تردد کامیون در شهر بسیار سخت است، در این باره با فرماندار چابهار صحبت کرده‌ایم تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: توسعه حمل و نقل و ایجاد ۲ کمربندی منتهی به بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری از ضرورت‌هاست‌.

بهروز آقایی افزود: با افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی از ۲٫۵ میلیون تن به ۸٫۵ میلیون تن و همراه با آن تردد سالانه ۸۰۰ هزار کامیون باید فکری برای ۲ بانده شدن جاده چابهار – نیکشهر – ایرانشهر و تکمیل راه آهن شود‌.

وی ادامه داد: جاده‌های کم عرض و یک خطه فعلی منتهی به بندر چابهار برای تردد بیش از ۲ هزار کامیون در شبانه‌روز جوابگو نیست و باید برای ترانزیت آسان کالا اعتبارات لازم به منظور ساخت بزرگراه اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز توسعه زیر ساخت‌های این استان در زمینه راه و ایجاد بزرگراه‌ها را خواستار شد‌.

غلامرضا مالکی افزود: سیستان و بلوچستان از کمترین شاخص‌ها در زمینه ساخت بزرگراه و جاده مناسب برخوردار است‌.

وی بیان کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل راه آهن چابهار – زاهدان باید اختصاص پیدا کند تا بخشی از مشکلات اشتغال رفع شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.