صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ۷ میلیون تن کالا ذخیره شده و دغدغه‌ای برای تامین کالا وجود ندارد
۷ میلیون تن کالا ذخیره شده و دغدغه‌ای برای تامین کالا وجود ندارد

۷ میلیون تن کالا ذخیره شده و دغدغه‌ای برای تامین کالا وجود ندارد

مدیر کل برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: بیش از ۷ میلیون تن کالا در کشور به صورت ذخیره داریم و لذا دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی نداریم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، مدیر کل برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: بیش از ۷ میلیون تن کالا در کشور به صورت ذخیره داریم و لذا دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی نداریم.
محمدرضا کلامی گفت: نرخ ها همیشه تابع یک مولفه نیستند و ما در کشوری هستیم که می‌خواهیم ضریب وابستگی خود را به صادرات کاهش دهیم لذا از این منظر باید بپذیریم که وقتی می خواهیم از تولید داخل حمایت کنیم باید حول محور سه موضوع این امر تحقق پیدا کند.

افزایش قیمت ها متناسب با درآمد مردم باشد

مدیرکل برنامه‌ریزی تامین و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: حمایت ها یا در بهره‌وری محقق شده و هزینه های تولید را کاهش بدهد و یا گاهی ممکن است سیاست گذاران حمایت را در افزایش قیمت تلقی کنند؛ لذا با توجه به اینکه در کشوری قرار داریم که ۸۰ میلیون مصرف کننده دارد باید افزایش قیمت ها متناسب با درآمد مردم باشد در غیر این صورت فشار ناشی از افزایش قیمت ها در دراز مدت، تولید را تحت تاثیر قرار خواهد داد و آثار بسیاری را به وجود خواهد آورد.

کلامی تصریح کرد: نرخ ارز به واسطه تحریم و نوسانات غیرمتعارف تحت الشعاع قرار گرفته کشورهای همسایه به دلیل آنکه گوشت ایران کیفیت بالایی دارد به ازای هرکیلو گوشت ۴ دلار به صورت غیرقانونی می‌پرداختند.

مدیر کل برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: ما در راستای حمایت از تولید با به کار گیری سیاست‌های جهاد کشاورزی برای ایجاد انگیزه لازم به منظور تولید دام در کشور صادرات را تا اردیبهشت ماه آزاد اعلام کردیم و بلافاصله دولت با هماهنگی وزیر کشاورزی و شریعتمداری قاچاق دام را ممنوع اعلام کرد، تا اثر افزایشی بر قیمت تمام شده کنترل شود و خوشبختانه قیمت دام زنده از ۲۴ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان کاهش پیدا کرده و این خبر خوبی است که ما می توانیم بازار را هوشمندانه کنترل کنیم و نیروهای خدوم در تمام نقاط مرزی مستقر شده‌اند تا مانع خروج هرگونه دام از کشور شوند.

دغدغه ای برای تامین کالا نداریم

کلامی با اشاره به اینکه دولت در راستای حمایت از مصرف کننده به شدت در بازار حضور دارد گفت: شاهد همکاری و هم افزایی هر سه قوه با یکدیگر در کشور هستیم، لذا بیش از ۷ میلیون تن کالا در کشور به صورت ذخیره داریم و لذا دغدغه ای برای تامین کالا نداریم.

وی با بیان اینکه کسری نیاز داخل از محل واردات تامین می شود افزود:در شبکه های مختلف توزیع اولویت با میادین میوه و تره بار است، شقه گوسفندی به صورت فله ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش قیمت ندارد.

کلامی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت جهاد کشاورزی در جهت حمایت از مردم و سفره های آنها هم افزایی ایجاد کرده اند گفت: مصرف گوشت قرمز شهر تهران حدود ۲۰۰ تن است.

همچنین مطالعه کنید:

سرمایه‌گذاری ۶۰ همتی بخش خصوصی در بنادر کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.