صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / هیجان کمتر و پختگی بیشتر در الکام‌استارز ۹۷
هیجان کمتر   و  پختگی بیشتر در الکام‌استارز ۹۷

«كسب‌وكار» پرده اول الكام‌استارز را بررسي مي‌كند

هیجان کمتر و پختگی بیشتر در الکام‌استارز ۹۷

نمايشگاه الكامپ يا بهتر است بگوييم الكام‌استارز 97 هم براي استارت‌آپ‌ها و علاقه‌مندان استارت‌آپي بعد از كش و قوس‌هاي فراوان و حاشيه‌هاي زياد دیروز (شنبه) به مدت 4 روزآغاز به کار کرد.

محمد جوادی قاضیانی 

به گزارش کسب و کار نیوز، حاشیه‌هایی که با توجه به پربازدید بودن و پرمنفعت بودن الکامپ قابل پیش‌بینی بود. حاشیه‌هایی مثل اعلام خبر جابه‌جایی مکان برگزاری الکامپ تنها دو هفته مانده به آغاز الکامپ یا پخش کردن استارت‌آپ‌ها در سالن‌های مختلف و… که همگی قابل پیش‌بینی بودند.
اصولا تجربه نشان داده است که هر چیزی که مخاطب زیادی پیدا کند دلسوزان و منفعت‌طلبان زیادی هم پیدا می‌کند که فضای موفقیت‌های بعدی را با خودخواهی‌ها و منفعت‌طلبی‌های نابخردانه‌شان بر هم  می‌زنند.
با این حال و با تمام این سنگ‌اندازی‌ها، الکام‌استارز ۹۷ هم کار خود را با بیش از ۴۱۴ استارت‌آپ آغاز کرد که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و حتی در
مقایسه با تعداد استارت‌آپ‌های الکامپ ۹۵ رشد ۳ برابری داشته است.

امکان تهیه بلیت های رایگان
اغلب نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شوند، هزینه بالایی برای ورود نمی‌خواهند که الکامپ هم از این قضیه مستثنی نبود و شما می‌توانید با پرداخت ۲۰۰۰ تومان در این نمایشگاه شرکت کنید که البته اگر با معیار قیمت‌گذاری اینوتکس ۹۷ قیمت‌گذاری می‌شد، شاید باید چیزی در حدود ۲۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کردید. البته علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشگاه می‌توانند از طریق آدرس https: //evand. com/events/ElecomTalks به صورت رایگان در الکامپ حضور پیدا کنید.

تندیس تبلیغات هوشمندانه و ایرانیزه شده برای «بیمیتو»
به محض ورود به فضای نمایشگاهی مشاهده می‌کنید استارت‌آپ‌ها به‌ویژه استارت‌آپ‌های ثروتمندی که سرمایه‌گذار‌های قدرتمند را پشت خودشان می‌‌بینند هزینه‌های گزافی را خرج تبلیغات و آگاهی از برند کرده بودند که در این بین تبلیغاتی که برای کاربران کاربردی‌تر و مفیدتر از همه‌چیز بود ساک‌دستی‌هایی بود که «بیمیتو» آماده کرده بود و کنار در ورودی الکام‌استارز به شرکت‌کنندگان اعطا می‌کرد. ساک‌دستی‌هایی که خالی بودند و برای شرکت‌کنندگان این امکان را ایجاد می‌کرد که کارت‌ها و بروشورهای دریافتی از غرفه‌ها را به راحتی داخل آنها بگذارند و به نوعی آنها را بیمه کنند. یک تبلیغات نسبتا کم‌هزینه و هوشمندانه توسط این استارت‌آپ فین‌تکی که در دست اغلب شرکت‌کنندگان سالن الکام‌استارز دیده می‌شد و باعث وایرال شدن این استارت‌آپ می‌شد.

از دست دادن فرصت‌های درخشان شرکت در روز اول
به نظر می‌رسید که مخاطبان الکامپ در روز اول به‌ویژه ساعت‌های اولیه آغاز نمایشگاه استقبال خوبی از آن نداشتند و بازدید از نمایشگاه را احتمالا به ساعت‌های پایانی روز یا روزهای آتی موکول کرده بودند. از طرفی تعدادی از استارت‌آپ‌ها هنوز غرفه‌های خود را کامل نکرده و اسکان نیافته بودند که برخی به همان علت خلوتی نمایشگاه در روز اول خیلی قضیه را جدی نگرفته بودند و برخی هم احتمالا به دلیل گرفتن غرفه در روز‌های نزدیک به آغاز نمایشگاه بوده است. پس یک گروهی از استارت‌آپ‌ها و یک گروهی از شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، فرصت‌های روز اول الکامپ را از دست دادند که ما این فرصت‌های از‌دست‌رفته را فهرست کرده‌ایم. البته باید در نظر داشته باشیم همان مساله خلوتی روز اول این فرصت‌ها را ایجاد کرده بود.
۱- به دلیل خلوتی روز اول نمایشگاه این فرصت برای استارت‌آپ‌ها و صاحبان کسب‌وکار‌ها به‌ویژه کسب‌وکار‌های B2B به وجود آمده بود که به راحتی با غرفه‌های دیگر و کسب‌وکارهای دیگر آشنا شوند و گپ بزنند و احتمالا در آینده همکاری‌های بیشتری داشته باشند.
۲- روز اول نمایشگاه و برای افتتاحیه بسیاری از مسئولان این حوزه از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان نظام صنفی، اعضای انجمن صنفی کسب‌وکار‌های اینترنتی، اعضای اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی، موسسان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها و همین‌طور شتاب‌دهنده‌ها و… حضور داشتند که با توجه به خلوتی روز اول این فرصت برای علاقه‌مندان و… به وجود آمده بود که به راحتی با این مسئولان ارتباط برقرار کنند و حرف‌های خودشان را به گوش آنها برسانند.
۳- امکان ارتباط راحت‌تر با شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران و همین‌طور موسسان استارت‌آپ‌ها، به طوری که شلوغی‌های روزهای پایانی نمایشگاه در جلوی غرفه‌ها دیده نمی‌شد و به راحتی می‌توانستید به تبادل اطلاعات و ایده با آنها بپردازید.
۴- امکان حضور در پنل‌های کاربردی روز اول که وزیر ارتباطات هم در بعضی از آنها همچون« آینده زنان» در اکوسیستم استارت‌آپی ایران حضور داشت.

برگزاری پنل‌ها و سخنرانی‌های مفید در روز اول
شاید برای شرکت در کلاس‌های اساتید این حوزه باید هزینه‌های زیادی را بپردازیم، اما در الکامپ این فرصت به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان مهیا شده است تا از صحبت‌ها و درس‌های اساتید این حوزه بهره‌مند شوید. این درس‌ها و سخنرانی‌ها در قالب پنل‌ها و کارگاه‌ها برگزار می‌شوند و استقبال خوبی هم در روز اول از این پنل‌ها شده بود. برنامه پنل‌ها و سخنرانی‌های روز اول به شرح  زیراست:
۱- (ساعت ۱۴) پنل زنان در آینده اکوسیستم استارت‌آپی ایران برگزار شد که آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات هم در این پنل شرکت کرد و به ارائه سخنرانی پرداخت. در این پنل
کارآفرینان زن به محدودیت‌ها و سختی‌های زنان برای کارآفرینی پرداختند و درباره نداشتن تریبون، فشار‌های این حوزه و همین‌طور ظرافت و زیبایی استارت‌آپ‌های زنان صحبت کردند و جهرمی هم در ادامه این پنل ضمن اشاره به استارت‌آپ‌های زیادی که توسط زنان اداره می‌شوند، گفت: ذات این نوع کسب‌وکار‌ها به این صورت است که دولت دخالت کمی را در آنها دارد و وظیفه ما بیشتر در حوزه ساختن اکوسیستم، تامین منابع مالی و تسهیل مقررات است که در این راستا گام‌های خوبی را برداشته‌ایم و اعتقاد داریم که توانمندی و ارزش بانوان ایرانی در این چرخه کارآفرینی کشور بیش از این است و از آنها به خاطر قدم‌هایی که برای توسعه این اکوسیستم برداشته‌اند، تشکر می‌کنیم.
۲- (ساعت ۱۵:۳۰) سخنرانی اصغر محمدی‌فاضل درباره فرصت‌های بین‌المللی و استارت‌آپی‌ها
۳- (ساعت ۱۶) سخنرانی شهریار شهابی درباره هزار برابر کردن ظرفیت‌های فروش
۴- (ساعت۱۶:۳۰) سخنرانی نصیر دهقان درباره استارت‌آپ‌های حوزه سلامت، نیازها و ظرفیت‌ها
۵- (ساعت ۱۷) سخنرانی ناصر غانم‌زاده درباره چالش‌های سرمایه‌گذاری جسورانه

رایگان شدن هزینه ورودیه اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی
در حاشیه این نمایشگاه رضا الفت‌نسب، عضو هیات‌مدیره اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی ضمن بازدید از غرفه‌ها از مصوبه هیات‌مدیره اتحادیه خبر داد و گفت: برای استارت‌آپ‌های حقیقی که پرسنل کمتر از ۵ نفر دارند، هزینه ورودیه اتحادیه کسب‌وکارهایاینترنتی برای سال اول صفر خواهد بود.

برنامه‌های روز دوم الکامپ
با توجه به اینکه به احتمال زیاد سال آینده الکامپ در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد امیدواریم علاقه‌مندان و مخاطبان این حوزه استقبال بهتری را نسبت به روز اول از این نمایشگاه داشته باشند و بتوانند از فرصت‌های فراهم‌شده در الکامپ استفاده‌های بیشتری بیرند و این نمایشگاه فرصت خوبی را برای کسب‌وکار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها برای ورود به بازار‌های جدید فراهم کند. ضمنا برنامه‌های روز دوم الکام‌استارز به شرح زیر است:
۱- (ساعت۱۰:۳۰) سخنرانی آیت حسینی درباره استارت‌آپ‌ها و ژن‌های بازآفرینی
۲- (ساعت۱۱) کافه۳۶۰: immersive tech و استارت‌آپ‌های آینده با حضور عبدا… آراسته، سلمان معصومی، مهدی صداقت و صائم ستارزاده
۳- (ساعت ۱۲:۱۵) سخنرانی سحر افاضلی درباره «استارت‌آپ‌ها چه زمانی به روابط عمومی نیاز دارند؟»
۴- (ساعت ۱۴) پنل درباره بلاک‌چین، رمزارزها، چالش‌ها و فرصت‌ها با حضور مصطفی نقی‌پورفر، سینا قاضی، محمدجواد صمدی‌راد و محمد طهرانی
۵- (ساعت ۱۵:۳۰) سخنرانی آقای موسویان درباره کسب‌وکار فرهنگی دیجیتال
۶- (ساعت ۱۶) سخنرانی کاوه قیاسی درباره اسرار تاثیر‌گذاری بر مخاطب در دیجیتال‌مارکتینگ
۷- (ساعت ۱۶:۳۰) سخنرانی عادل طالبی درباره چرخه محتوا
۸- (ساعت ۱۷) سخنرانی مهدی صداقت درباره سرمایه‌پذیری هوشمند و نگاهی به فرایند استارت‌آپی و جذب سرمایه

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.