صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مجارستان: رهبری فرانسه را نمی‌خواهیم

مجارستان: رهبری فرانسه را نمی‌خواهیم

نخست وزیر مجارستان اظهار کرد "اتحادیه اروپایی را که فرانسه آن را هدایت کند" نمی‌خواهد. وی انتخابات ۲۰۱۹ پارلمان اروپا را "تعیین کننده" دانست.

ویکتور اوربان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلت آلمان اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گاه با چنین انتخابات تعیین کننده‌ای روبه‌رو نبوده‌ایم.

او بدون اشاره به امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه گفت: آلمانی‌ها باید بسیار مراقب باشند. یک ذهنیت فرانسوی وجود دارد که اساسا به این معنا است که رهبری اروپا به دست فرانسوی‌ها باشد و آلمان بهای آن را پرداخت کند. این چیزی است که من آن را نمی‌پذیرم ما اتحادیه اروپایی را که تحت رهبری فرانسه باشد، نمی‌خواهیم. حرف‌های طرف‌های اروپایی باید شنیده شود و پیش از گرفتن هر تصمیم مهمی در زمینه مهاجرت و بودجه، باید منتظر برگزاری انتخابات اروپا باشیم.

اوربان در ماه آوریل برای سومین دوره متوالی نخست وزیر مجارستان شد. او و دولتش به دلیل سیاست‌های ضدمهاجرتی بارها با کمیسیون اروپا درگیر کشمکش‌هایی شده‌اند.

اتحادیه اروپا هم‌اکنون در حال تشدید اقدامات حقوقی خود علیه مجارستان است تا این کشور را وادار به تطابق با قوانین پناهندگی اتحادیه اروپا کند.

اوربان بارها آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به خاطر سیاست‌های حمایتی‌اش از مهاجران مورد انتقاد قرار داده است.

اوربان همچنین هفته گذشته اظهار کرد، برای کمک به کشورهای کوچک شرق اروپا به منظور “دفاع از خاکشان” دربرابر مهاجران آماده است.

نخست وزیر مجارستان افزود: کشورهای اروپایی در حال ارتکاب اشتباهات بزرگی هستند. اروپا نمی‌خواهد متوجه شود و تایید کند که باید از اقداماتی که ممکن است در آفریقا و خاورمیانه یک دعوت قلمداد شود، خودداری کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.