صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / قیمت نفت به دنبال افت شاخص سهام آمریکا کاهش یافت
قیمت نفت به دنبال افت شاخص سهام آمریکا کاهش یافت

قیمت نفت به دنبال افت شاخص سهام آمریکا کاهش یافت

قیمت نفت دیروز (جمعه) در بازارهای جهانی به دلیل افت شاخص سهام آمریکا کاهش یافت، با این وجود قیمت قیمت هفتگی نفت برنت بالا رفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، کاهش تنش های تجاری و بسته شدن موقت یک مسیر دریایی مهم توسط عربستان به افزایش قیمت هفتگی نفت برنت کمک کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، چهارشنبه گذشته پس از اینکه عربستان حمل نفت از طریق تنگه راهبردی باب المندب در دریای سرخ را به دلیل حمله نیروهای یمنی به کشتی های نفتی این کشور متوقف کرد، قیمت نفت افزایش یافت.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات عصر دیروز با ۲۵ سنت کاهش نسبت به روز پیش از آن به ۷۴ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید.
با این حال، نفت پایه بین المللی یاد شده با ثبت ۱٫۸ درصد افزایش بها در هفته گذشته، نخستین صعود قیمت در چهار هفته گذشته را تجربه کرد.
نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات عصر دیروز بازار نایمکس این کشور به قیمت ۶۸ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به روز پیش از آن ۹۲ سنت یا ۲٫۴ درصد کاهش داشت.
شاخص بازار سهام آمریکا دیروز به طور چشمگیری کاهش یافت.
«فیلیپ استریبل» استراتژیست ارشد بازار شرکت «آر جی او فیوچرز» گفت: افت چشمگیر شاخص بازار سهام آمریکا می تواند نشان دهنده کاهش نرخ رشد اقتصادی آمریکا باشد که کاهش مصرف نفت را به دنبال خواهد داشت.
شاخص بازار سهام آمریکا در حالی سقوط کرد که گزارش های اقتصادی دولت آمریکا حاکی است، اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال ( میلادی ) با بیشترین سرعت که در چهار سال گذشته سابقه نداشته، توسعه پیدا کرده است.
«فیلیپ فلاین» تحلیلگر شرکت پرایس فیوچرز واقع در شیکاگو گفت: گزارش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم نشان می دهد که مصرف نفت این کشور تا پایان امسال زیاد است، اما دلیل اینکه چرا چنین سطح مصرفی ادامه پیدا نخواهد کرد، انتظارات بازار است.
اقتصام**۱۰۶۳ ** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.