صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفیر اوکراین از پامپئو قدردانی کرد

سفیر اوکراین از پامپئو قدردانی کرد

سفیر کی‌یف در واشنگتن گفت که در جریان دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا از او به خاطر اتخاذ مواضعی در مخالفت با به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از خاک روسیه قدردانی کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن کریمه را به عنوان بخشی از خاک روسیه به رسمیت نمی‌شناسد و با توجه به این موضع، تحریم‌های مرتبط با این موضوع به قوت خود باقی خواهد بود.

والری چالی، سفیر کی‌یف در واشنگتن اعلام کرد که در پی این موضع‌گیری با مایک پامپئو، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا دیدار کرده است.

وی ادامه داد: از طرف پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین شخصا از پامپئو به خاطر سیاست آمریکا در قبال کریمه قدردانی کردم.

سفیر اوکراین در آمریکا همچنین اظهار کرد که در جریان دیدار خود با پامپئو درباره اقدامات مشترک آتی در قبال کریمه به رایزنی پرداخته است.

وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد، کشورش مخالف به رسمیت شناختن ادعای روسیه در خصوص حق حاکمیت مسکو در قبال کریمه است. ادعای روسیه در خصوص داشتن حق حاکمیت نسبت به اوکراین از نظر واشنگتن مردود است.

وی در ادامه خواستار آن شد که مسکو به “اشغال” این منطقه مورد مناقشه خاتمه بخشد. رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا اظهار کرد: واشنگتن مخالف الحاق کریمه به روسیه است و تعهد دارد که این سیاست را تا زمانی که یکپارچگی ارضی اوکراین احیا شود، حفظ کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.