صفحه اصلی / استان ها / یزد / دست‌درازی کوه‌خواران به ییلاقات یزد
دست‌درازی کوه‌خواران به ییلاقات یزد

دست‌درازی کوه‌خواران به ییلاقات یزد

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با اشاره به این‌ که بیشترین تصرفات اراضی ملی در مناطق ییلاقی استان صورت می‌گیرد، گفت: در سال جاری 76 مورد پرونده تصرف غیر مجار اراضی ملی در استان یزد تشکیل شده است .

زمین خواری

کاظم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به نمایندگی از دولت متولی اراضی ملی است، اظهار کرد: این اداره در راستای جلوگیری از تصرف عدوانی اراضی ملی که شامل زمین خواری و کوه‌خواری است اقداماتی انجام داده است .

وی گشت و مراقبت توسط یگان حفاظت، تثبیت مالکیت دولت با اجرای کاراستر، استفاده از همیاران طبیعت و اختصاص سامانه ثبت تخلفات به صورت شبانه روزی را از جمله اقدامات انجام شده دانست و افزود: با توجه به این‌که پیشگیری از زمین‌خواری اولویت اصلی این اداره است باید مردم نیز در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی مشارکت کنند.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، با بیان این‌که پس از شناسایی شدن متصرفین توسط اداره حقوقی برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل می‌شود، تصریح کرد: این اداره پس از محکومیت متصرفین نسبت به اجرای حکم مبنی بر خلع‌ید و قلع و قمع اقدام می‌کند.

اسلامی با اشاره به این‌که بیشترین تصرفات اراضی ملی در مناطق ییلاقی استان صورت می‌گیرد، گفت: شهرستان تفت و مهریز مناطق ییلاقی استان یزد را تشکیل می‌دهد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تشکیل ۳۵۶ مورد پرونده قضایی در سال گذشته، اظهار کرد: تشکیل این پرونده‌ها موجب خلع‌ید و قلع و قمع قریب به ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی شده است.

وی، تشکیل ۷۶ مورد پرونده قضایی در سه ماهه نخست امسال را یکی از اقدامات انجام شده در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ شناسایی این پرونده‌ها زمینه خلع‌ید چهار هکتار از اراضی استان را ایجاد کرده است.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در پایان با بیان این‌که مردم باید در صورت بروز هر گونه تخریب در اراضی ملی با سامانه ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند، خاطرنشان کرد: افراد قبل از قدام به ساخت و ساز در اراضی خارج از محدوده شهر مخصوصا مناطق ییلاقی با اداراه منابع طبیعی هماهنگی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.