صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حمایت میشل عون از طرح روسیه برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

حمایت میشل عون از طرح روسیه برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که طرح روسیه بازگشت امن حدود ۹۰۰ هزار آواره سوری به کشورشان را تضمین می‌کند.

میشل عون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد، طرحی که مسکو درخصوص بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان پیشنهاد داده بازگشت امن حدود ۹۰۰ هزار آواره سوری به کشورشان را تضمین می‌کند.

وی در ادامه افزود، امیدوار است که این اقدام حمایت سازمان ملل را نیز به دنبال داشته باشد.

میشل عون این اظهارات را پس از دیدار با الکساندر لاورنتیف، فرستاده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به سوریه در چارچوب سفرش به امان و دمشق برای بررسی طرح پیشنهادی روسیه به آمریکا ایراد کرد. در این طرح پیشنهادی روسیه همکاری برای تضمین بازگشت پناهجویان به سوریه قید شده است.

عون در دیدار با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان نیز تاکید کرد: این طرح مسکو بازگشت امن حدود ۸۹۰ هزار سوری از لبنان به کشورشان را فراهم می‌کند.

این طرح روسیه شامل یک طرح مشترک، تاسیس دو کارگروه در اردن و لبنان است که هر کدام از آن‌ها علاوه بر دو نماینده از دو کشور شامل دو مسؤول از روسیه و آمریکا نیز می‌شود.

لبنان تخمین زده که در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون پناهجوی سوری در این کشور وجود دارند، این در حالی است که بیانیه‌های کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل نشان می‌دهد که تعداد پناهجویان سوری در لبنان کمتر از یک میلیون تن است.

طبق گزارش سازمان ملل، اردن میزبان حدود ۶۵۰ هزار پناهجوی سوری است، این در حالی است که امان تعداد پناهجویان سوری به لبنان را حدود ۱.۳ میلیون تن اعلام کرده است.

از چند ماه اخیر صدها پناهجوی سوری در لبنان با هماهنگی دمشق به کشورشان بازگشته‌اند.

لبنان پس از اعلام عدم مشارکت کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در عملیات بازگرداندن ۵۰۰ پناهجوی سوری از جنوب لبنان به سوریه در آوریل  شاهد تنش میان وزارت خارجه این کشور و کمیساریای امور پناهجویان بوده است.

سازمان ملل و سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی به رغم توقف درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه نسبت به اینکه بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان “امن نیست”، هشدار دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.