صفحه اصلی / اصناف / برندها / حمایت مایکروسافت از استارتاپ‌های زنان
حمایت مایکروسافت از استارتاپ‌های زنان

حمایت مایکروسافت از استارتاپ‌های زنان

غول نرم‌افزاری بزرگ جهان می‌گوید که تمرکز خود را بر یک گروه کمتر بازنمود شده قرار داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایتنا،  cnet اعلام کرد صندوق سرمایه‌گذاری مایکروسافت، موسوم به M12، که دو سال از عمر آن می‌گذرد مسابقه‌ای را برای تکنولوژی متمرکز بر کسب و کار به اجرا درمی‌آورده و دو ۲ میلیون دلار بودجه در اختیار دو برنده قرار می‌دهد.
البته نکته اینجاست که آنها باید تحت مدیریت زنان باشند.

پگی جانسون، سرپرست توسعه کسب و کار مایکروسافت، در مصاحبه‌ای گفت: «ممکن است شرکت‌هایی وجود داشته اند که از نظر ما دور مانده‌اند.»

مایکروسافت می‌گوید که دلیلی خوبی برای این تمرکز دارد. بر اساس داده‌های برگرفته از شرکت Pitchbook که روند صنعت را پیگیری می‌کند، شرکت‌هایی که صرفا توسط زنان تاسیس شده‌اند تنها ۲٫۲ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر(کارآفرینانه) در سال گذشته در آمریکا را شامل شده‌اند. با این حال، تحقیقات مداما نشان داده‌اند که شرکت‌های تحت مدیریت زنان عموما بازدهی بهتری دارند.

جانسون، یکی از مسئولان سابق اجرائی کوالکام که در سال ۲۰۱۴ به مایکروسافت پیوست، برنامه M12 (M به نشانه مایکروسافت، و ۱۲ تعداد حروف کارفرما [entrepreneur]) را به عنوان تلاشی برای شناسایی استارتاپ‌های آینده داری که مایکروسافت می‌تواند هم روی آنها سرمایه گذاری نموده و هم با فراهم آوردن امکان دسترسی به تکنولوژیش از آنها پشتیبانی کند.
در سال گذشته، این شرکت یک مسابقه هوش مصنوعی به نام innovate.ai برگزار کرد، و ۳٫۵ میلیون دلار به استارتاپ‌هایی که بر روی تکنولوژی پزشکی، حریم خصوصی و تشخیص صدا کار می‌کنند اعطا نمود.

این بار، جانسون می‌گوید که قصد دارد به شکلی مستقیم‌تر بر روی موضوع افزایش تنوع کار کند.
با وجود تلاش‌های مایکروسافت در این حوزه، به عنوان مثال، فقط ۷٫۵ درصد از شرکت‌های پورتفولیوی M12 توسط زنان تاسیس شده‌اند، و با اینکه این آمار از متوسط ۵ درصدی صنایع بالاتر است، ولی کافی نیست.

وی گفت که «ما به حضور بیشتر» زنان در تکنولوژی نیاز داریم.

مایکروسافت از روز پنجشنبه جاری تا ۳۰ سپتامبر از متقاضیان ساکن آمریکای شمالی، اروپا و اسرائیل ثبت نام می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.