صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تشریح دستاورد طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی در زمینه اعتیاد

در دوازدهمین کنگره بین‌المللی"دانش اعتیاد" صورت می‌گیرد

تشریح دستاورد طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی در زمینه اعتیاد

بخشی از دستاوردهای طرح‌های پژوهشی مصوب ستاد توسعه علوم شناختی در زمینه اعتیاد در دوازدهمین کنگره بین‌المللی"دانش اعتیاد" تشریح می‌شود.

اعتیاد

به گزارش کسب و کار نیوز، دوازدهمین کنگره بین‌المللی” دانش اعتیاد “به منظور بررسی فعالیت‌های علمی و تخصصی در حوزه‌های بالینی و تحقیقاتی اعتیاد و ایجاد یک رویکرد سازنده در امر پیشگیری و درمان این پدیده اجتماعی از ۱۴ تا ۱۶شهریور ماه امسال در مرکز همایش های بین‌المللی رازی برگزار می‌شود.

این کنگره از سوی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و شماری از مراکز پزشکی، تحقیقاتی، اجرایی و علمی برگزار می‌شود.

در این کنگره اساتید، صاحب‌نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی در سطح ملی و بین‌المللی، نقطه نظرات و تجارب خود در زمینه آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزه اعتیاد را از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور به اشتراک می گذارند.

دکتر حامد اختیاری، دبیر علمی کنگره دانش اعتیاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از فعال‌ترین کشورهای جهان در امر درمان و ایجاد مراکز بازتوانی برای این بیماران است، تصریح کرد: به موازات این اقدامات و فعالیت‌های گسترده و سرمایه‌گذاری‌های وسیع، کشورمان همچنین این فرصت را داشته است تا ایده‌ها و برنامه‌های نوآورانه‌ای در زمینه پیشگیری و بازتوانی اعتیاد ارائه دهد.

اختیاری با اشاره به اینکه عوارض شناختی اعتیاد و راه‌های بازتوانی شناختی آن نیز در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در این کنگره بخشی از دستاوردهای پژوهشی طرح‌های مصوب ستاد علوم شناختی در زمینه بازتوانی شناختی اعتیاد توسط تیم‌های مجری این طرح‌ها نیز ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در دوازهمین کنگره سالانه بین‌المللی دانش اعتیاد درتهران، بیش از ۲۰ گردهمایی تخصصی برگزار می‌شود و محققان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در ارتباط با فرصت‌های پیش رو در حوزه‌های اپیدمیولوژی، پیشگیری، درمان، بازتوانی و پژوهش در ایران و جهان ارائه خواهند داد.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره “دانش اعتیاد”  یادآور شد: در این کنگره علاوه بر انجام بیش از ۲۰۰ سخنرانی شفاهی و ارائه ۶۰۰ پوستر توسط محققان و متخصصان ملی و بین‌المللی، درخصوص مباحث اعتیاد به مواد افیونی، همچنین اختلالات اعتیاد غیر دارویی نظیر اعتیاد به اینترنت و بازی‌های کامپیوتری بحث و بررسی می‌شود.

به گفته دکتر اختیاری در این کنگره بین‌المللی علاوه بر اندیشمندان و دست اندرکاران علمی و تخصصی از کشورمان، هشت تن از محققان و متخصصان رشته‌های علمی مرتبط با دانش اعتیاد از کشورهای اروپایی، امریکا و  استرالیا نیز سخنرانی می‌کنند.

بر اساس اعلام ستاد توسعه علوم شناختی، دبیر علمی کنگره دانش اعتیاد همچنین اضافه کرد: به منظور ارج نهادن به تلاش‌های پژوهشی شرکت‌کنندگان در دوازدهمین کنگره بین‌المللی اعتیاد و بازتاب مناسب نتایج این پژوهش‌ها، چکیده ۱۰۰ مقاله برتر دوازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد در Iranian Journal of Psychiatry منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.