صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / برق ۲۱ دستگاه ملی و استانی در تهران قطع شد
برق ۲۱ دستگاه ملی و استانی در تهران قطع شد

به دلیل رعایت نشدن الگوی مصرف

برق ۲۱ دستگاه ملی و استانی در تهران قطع شد

برق 20 دستگاه ملی و استانی و 40 دستگاه کوچک که مصوبات دولت و استانداری تهران را در زمینه رعایت الگوی مصرف رعایت نکرده بودند، قطع شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در مصوبه دولت تاکید شده بود که سازمان های دولتی در تابستان امسال مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دهند.
همچنین استانداری تهران بخشنامه ای صادر کرد که بر مبنای آن سازمان های دولتی از ساعت ۱۳ باید کل سیستم های سرمایشی خود را خاموش می کردند و در غیر این صورت این مجوز به شرکت برق داده بود که برق این دستگاه ها را قطع کنند.
در این راستا تاکنون برق ۲۰۰ مرکز از جمله هشت وزارتخانه، ۱۲ ساختمان مرکزی بانک ها و ۲۰ ساختمان مرکزی بیمه ها و همچنین تعداد زیادی ادارات کوچک و شعبه های بانک و بیمه قطع شده بود.
در ادامه این روند امروز (شنبه) ۲۱ دستگاه مهم و استانی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرکت ملی گاز ایران، ساختمان مرکزی بیمه پاسارگاد، بنیاد انقلاب اسلامی، ساختمان وزارت اقتصاد، کمیته امداد، جهاد سازندگی، ساختمان مرکزی بانک سینا، ساختمان مرکزی بیمه رازی، ساختمان مرکزی بانک سرمایه، بانک شهر، ساختمان بیمه های اجتماعی، آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت آب و فاضلاب منطقه چهار، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی فنی ایران، شرکت ملی نفت ایران، ساختمان مرکزی بیمه دی، ساختمان مرکزی بانک صنعت و معدن قطع شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، در تهران ۴٫۵ میلیون مشترک وجود دارد که ۱۳ درصد مشترکان برق کشور را تشکیل می دهند؛ ۱۰ درصد برق کشور در تهران مصرف می شود و پیش بینی می شد امسال با افزایش پنج درصدی پیک بار نیاز مصرف برق پایتخت به چهار هزار و ۹۰۰ مگاوات برسد که با صرفه جویی های انجام شده این عدد از چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات بالاتر نرود.
با تصمیم استانداری تهران، ساعت کار ادارات دولتی و دستگاههای اجرایی پایتخت با هدف کاهش مصرف برق، به ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰بعدازظهر تغییر کرده است.
اقتصام**۹۱۸۹**۹۱۳۲*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.