صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / برق پایتخت در سه هفته اخیر «قطعی» نداشت
برق پایتخت در سه هفته اخیر «قطعی» نداشت

برق پایتخت در سه هفته اخیر «قطعی» نداشت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از صرفه جویی 400 مگاواتی مصرف برق در زمان اوج مصرف خبر داد و گفت: در سه هفته اخیر هیچ گونه قطعی برق برنامه ریزی شده ای در شهر تهران اعمال نشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «حسین صبوری» روز شنبه در نشست خبری اضافه کرد: در شهر تهران چارچوب مشخص شده برای مدیریت مصرف برق رعایت شد و به همین سبب قطعی ها متوقف شد اما اگر روزهای آینده این چارچوب ها رعایت نشود محدودیت ها مجددا اعمال خواهد شد.
وی گفت: ۳۰۰ مگاوات از برق صرفه جویی شده در این مدت بر اثر تغییر ساعات اداری محقق شد.
صبوری اظهارداشت: البته در این مدت قطعی های پراکنده ای اعمال شد که هیچ کدام برنامه ریزی شده نبود و به دلیل بروز نقص فنی رخ داد.
وی بیان کرد: البته در این سه هفته برنامه های زمان بندی شده قطعی های احتمالی منتشر می شد زیرا اگر مصرف برق افزایش می یافت، مجبور به اعمال خاموشی بودیم.

** قطع برق ۳۰ وزارتخانه و ساختمان مرکزی بانک و بیمه
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در ادامه این نشست گفت: براساس مصوبه دولت و بخشنامه استانداری تهران دو ماموریت به دستگاه ها داده شد؛ نخست اینکه در تابستان امسال باید مصرف برق خود را ۱۰ درصد نسبت به پارسال کاهش می دادند و از ساعت ۱۳:۳۰دقیقه نیز سیستم های سرمایشی خود را قطع می کردند.
وی گفت: ۲۵۰ گروه برای نظارت بر این کار تشکیل و یک هزار مرکز دولتی ملی و بزرگ مورد پایش قرار گرفت که براساس نتایج این پایش، ۷۰ درصد از مراکز دولتی این الزام ها را رعایت می کردند.
صبوری افزود: به دنبال بخشنامه استانداری تهران، برق ۲۰۰ مرکز اداری که بخشنامه را رعایت نکرده بودند قطع کردیم که در این بین هشت وزارتخانه، ۱۲ ساختمان مرکزی بانک ها و ۲۰ ساختمان مرکزی بیمه ها نیز وجود داشت.
وی با بیان اینکه برق این ساختمان ها سه تا چهار ساعت قطع شد، گفت: دولت برای اینکه مردم با مشکل مواجه نشوند این مصوبه را ابلاغ کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، در تهران ۴٫۵ میلیون مشترک وجود دارد که ۱۳ درصد مشترکان برق کشور را تشکیل می دهند؛ ۱۰ درصد برق کشور در تهران مصرف می شود و پیش بینی می شد امسال با افزایش پنج درصدی پیک بار نیاز مصرف برق پایتخت به چهار هزار و ۹۰۰ مگاوات برسد و با صرفه جویی های انجام شده این عدد از چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات بالاتر نرود.
اقتصام**۹۱۸۹**۹۱۳۲*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.