چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / «گل نساء»ی ایرانی در نروژ روی پرده می‌رود
«گل نساء»ی ایرانی در نروژ روی پرده می‌رود

«گل نساء»ی ایرانی در نروژ روی پرده می‌رود

«گل نساء» نخستین فیلم بلند سینمایی «ستار چمنی‌گل» در بخش رقابتی سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ریف» در کشور نروژ به نمایش درمی‌آید.

به گزارش کسب و کار نیوز، جشنواره بین‌المللی «ریف» نروژ با نمایش ۳۶ فیلم کوتاه و بلند از کشورهای ایران، آمریکا، برزیل، فرانسه، ایتالیا، کره‌جنوبی، امارات متحده عربی، یونان، لهستان، صربستان، انگلیس، کانادا، اسلواکی، چین، اسپانیا، نروژ، هلند، تایوان و آلمان برگزار خواهد شد.
این جشنواره در روزهای ۸ تا ۱۲ آگوست ۲۰۱۸ (۱۷ تا ۲۱ مرداد ماه) و با برگزاری چند ورک‌شاپ سینمایی در نروژ برگزار می‌شود.
مأموریت جشنواره بین‌المللی «ریف» ساختن پلی میان زمینه‌های مختلف هنرهای نمایشی و بصری و صنعت فیلمسازی است. از این رو بخش های اصلی مسابقه جشنواره را به سینما و هنر اختصاص داده اند.
سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی و ویدا عمویی بازیگران فیلم سینمایی «گل نساء» هستند.
این فیلم در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی بیست و یکمین دوره جشنواره «زنگبار» در کشور تانزانیا در قاره آفریقا روی پرده رفت.
در خلاصه داستان «گل نساء» آمده است: گل ممد و گل نساء زوج جوان افغان پس از مهاجرت غیرقانونی به ایران در یکی از کوره‌های آجرپزی مشغول به‌ کار می‌شوند و به‌ واسطه اتفاقی که برای آنها می‌افتد، زندگی‌شان دستخوش تغییراتی می شود.
فیلم ۹۴ دقیقه‌ای «گل نساء» در نخستین حضور بین‌المللی خود در پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «هوستن» نیز روی پرده رفت و نامزد چهار جایزه «رِمی» از جمله؛ بهترین «فیلمساز مستقل»، بهترین «فیلمنامه»، بهترین «بازیگری مرد» و بهترین «فیلمبرداری» این جشنواره معتبر سینمای جهان بود.
فراهنگ**۹۲۴۶** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.