صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه پرونده بازگشت آوارگان سوری را به سازمان ملل برد

روسیه پرونده بازگشت آوارگان سوری را به سازمان ملل برد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه مسکو به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان اهمیت می‌دهد، تاکید کرد کشورش طرح این مساله را در سازمان ملل آغاز کرده است.

آوارگان سوری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مراسم افتتاحیه انجمن کودکان وابسته به این سازمان در اردوگاه “آرتیک” واقع در شبه جزیره کریمه گفت، پرونده مربوط به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در سازمان ملل در حال بررسی است.

وی افزود، روسیه به بازگشت آوارگان سوری اهمیت می‌دهد و با کمیساریای عالی امور آوارگان این مساله را بررسی می‌کند که یکی از نخستین نهادها درخصوص پیگیری مساله آوارگان است.   

نبنزیا تاکید کرد، دولت سوریه بر ۹۵ درصد از خاک کشور کنترل یافته و به همین دلیل برای اصلاح اوضاع، مردم سوریه باید بازگردند.

به دنبال نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند، مسکو اعلام کرد، طرح مشترکی را برای بازگرداندن آوارگان سوری به مناطقشان آماده می‌کند.

وزارت دفاع روسیه هم ۱۸ ژوئیه از ایجاد مرکز ویژه استقبال، توزیع و پناه دادن آوارگان و پناهندگان در سوریه خبر داد و به دنبال این امر به منظور انجام ماموریت بازگرداندن آوارگان سوری، کارگروه‌هایی به اردن، لبنان و ترکیه اعزام کرد.

همچنین این وزارت‌خانه از گشایش گذرگاه مرزی “نصیب” با اردن و گذرگاه “الزمرانی” با لبنان به منظور بازگشت آوارگان سوری از این دو کشور خبر داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.