چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی اردکان شروع به کار کرد
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی اردکان شروع به کار کرد

با حضور وزیر نیرو،

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی اردکان شروع به کار کرد

نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی شهرستان اردکان بعد از ظهر پنجشنبه با 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری به همت بخش خصوصی و با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو ، تعدادی از مسئولان این وزارتخانه ، مدیران استان یزد و منطقه به بهره برداری رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز ، این نیروگاه از جمله طرح های بزرگ سفر یک روزه اردکانیان به استان یزد بود که رسما افتتاح و شروع به کار کرد.
هدف از اجرای این طرح کاهش تلفات شبکه، تولید انرژی پاک به ترتیب به میزان ۲۳ و ۱۹ میلیون کیلووات ساعت در سال، صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی، کاهش انتشار گازهای آلاینده و صرفه جویی در مصرف آب اعلام شده است.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
همچنین گزارش خبرنگار ایرنا از میبد حاکی است، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب با پیش بینی یکهزار و ۶۵۰میلیارد ریال سرمایه گذاری با حضور وزیر نیرو در شهرستان میبد آغاز شد.
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) استان یزد برای ساخت این مخزن و انتقال آب ، ۱۱کیلومتر خط انتقال ، سه کیلومتر خط جمع آوری آب و حفر چهار حلقه چاه برای مدت ۱۵ ماه پیش بینی شده است.
علی اسلامی هدف از اجرای طرح یادشده را افزایش میزان ذخیره آب در مخازن ، امکان اختلاط آب چاه ها با آب انتقالی و آبرسانی یکنواخت در سطح میبد عنوان کرد و یادآور شد: در مناطق مختلف این شهر کیفیت آب متفاوت است که آب مصرفی باید یکنواخت باشد تا رضایت مندی مردم شهرستان نسبت به طرح آبرسانی جلب شود.
مدیر عامل آبفا یزد خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که مد نظر شرکت یادشده است تامین آب شرب مردم در شرایط بحرانی است .
اسلامی افزود: برای اینکه بتوانیم حداقل آب مردم را در شرایط بحرانی در مدت ۴۸ ساعت تامین کنیم نیاز به تامین زیرساخت ها و ایجاد مخازن آب هست .
وی گفت: استان یزد از لحاظ زیرساخت ها و تامین مخازن آب در کشور در رتبه دوم قرار دارد، امیدواریم با افزایش مخازنی که در دست ساخت است، استان به رتبه نخست ارتقا پیدا کند.
مرکز شهرستان ۱۰۰هزار نفر میبد در ۵۰کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.
هم اکنون ۳۳٫۵ مگاوات انرژی خورشیدی در استان یزد در حال بهره برداری است که این رقم تا پایان سال به ۷۰ مگاوات می رسد.
همچنین در سفر وزیر نیرو به مهریز نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی « مهریز غدیر» با ۶۰۰میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.
ساخت نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی مهریز هم امروز آغاز شد و با بهره برداری از آن که با سرمایه ۲۳ میلیون یورو و ۳۰۰ میلیارد ریال، اجرا می شود زمینه ایجاد ۴۳ فرصت شغلی مستقیم فراهم خواهد شد.
این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مشارکت بانک توسعه تعاون ساخته می شود.
وزیر نیرو، امروز به منظور بهره برداری از چند پروژه صنعت آب و برق و شرکت در کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی به یزد سفر کرد.
۱۹۸۸/ ص.ا/ ۲۰۴۷/

همچنین مطالعه کنید:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.