به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی گوهری روز پنج شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که با دستور کار حذف نقاط حادثه خیز استان برگزار شد، اظهار کرد: تردد تانکرهای حامل سوخت یکی از مشکلات اصلی استان است که نه تنها در زمینه تردد تانکرهای خارجی بلکه در تردد تانکرهای داخلی هم مشکلاتی وجود دارد.
وی افزود: باید این مشکل به صورت اصولی و ریشهای حل شود چون باعث وقوع حوادث ناگواری در استان شده است.
رئیس پلیس راه کردستان با اشاره به اینکه دو شب پیش هم شاهد واژگونی تانکر در سه راهی مریوان بودیم، عنوان کرد: مسیرها و دوربرگردانها ایمن سازی نشده و دسترسیهای غیرمجاز باعث وقوع چنین حوادثی شده است.
وی در ادامه پیشنهاد داد: تانکرهای خارجی که وارد شهر مریوان میشوند در این شهر توقف نداشته باشند و قبل از ساعت ۲ ظهر از این شهر حرکت کنند تا به شب برخورد نکنند.
گوهری تاکید کرد: جادههای استان کردستان ظرفیت این حجم بالای کامیون را ندارند که قبلا هم در این زمینه نامههایی را به تهران دادهایم اما به نتیجه نرسیده است.
معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جادهای کردستان هم در ادامه اظهار کرد: مناقصه برای ۱۱ نقطه از ۶۰ نقطه حادثه خیز استان در سال گذشته برگزار شده و برای نقاط دیگر هم تصمیمات خوبی گرفته شده است که نیاز هست اعتباراتی از محل استانی و ملی برای آن اختصاص یابد.
صلاح الدین محمدی، در ادامه به مشکل تعیین تکلیف کمربندی بهشت محمدی اشاره و تاکید کرد: لازم است که کمیتهای ویژه این مسئله را بررسی کند تا این مشکل برای همیشه حل شود.
وی بیان کرد: ما در حال روکش این مسیر هستیم که زهکشی آبهای سطحی و مسئله حقوقی هم از دیگر مشکلات این مکان است.
معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جادهای کردستان اعلام کرد: یک میلیارد تومان برای نقاط حادثه خیز به ما اختصاص دادهاند در صورتی که ما فقط پنج میلیارد را برای روکش کمربندی بهشت محمدی هزینه کردهایم.
وی در پایان از ایمن سازی فیزیکی ۲۵ مدرسه و ۴۰ مدرسه در حاشیه راههای استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال های ۹۴ و ۹۵ از ۴۱ فقره تصادف تانکر در استان، فقط شش فقره از آن رانندگان عراقی بودهاند.
انتهای پیام