صفحه اصلی / فرهنگی / مرمت ۳۰ بنای تاریخی شهر سمنان در ۲سال اخیر
مرمت ۳۰ بنای تاریخی شهر سمنان در ۲سال اخیر

مرمت ۳۰ بنای تاریخی شهر سمنان در ۲سال اخیر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان با اشاره به مرمت بسیاری از آثار تاریخی این شهرستان در سال‌های اخیر از مرمت ۳۰ بنای تاریخی شهر سمنان در دو سال گذشت خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا دوست محمدی در کارگروه میراث فرهنگی استان سمنان، اظهار کرد: استان سمنان و شهر تاریخی سمنان از ظرفیت‌های گردشگری بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی برای تبدیل استان به یک استان مقصد گردشگری در رابطه با ظرفیت اقامتی شهرستان سمنان گفت: مجموعه واحدهای اقامتی سمنان دارای ۱۲۵ اتاق و ۱۸ سوئیت است.

دوست محمدی با اشاره به افزایش میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان سمنان، افزود: میزان بازدید گردشگران خارجی از سمنان در نوروز امسال و در مقایسه با پارسال ۱۳۳ درصد افزایش یافت.

وی با بیان این‌که مرمت ۳۰ بنای تاریخی در سمنان در دو سال گذشته انجام شده است، گفت: در حال حاضر ۱۲ کارگاه مرمتی در سمنان فعال است.

دوست محمدی با اشاره به مشکل پارکینگ در بافت تاریخی مرکز استان خواستار رفع مشکل پارکینگ در جوار بناهای تاریخی و پرداخت تسهیلات به فعالان گردشگری شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان با اشاره به بسترهای لازم برای رونق گردشگری در استان خاطرنشان کرد: سمنان جدا از تنوع آثار تاریخی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار بالایی برخوردار است و در صورت معرفی بیشتر می‌توان بیش از پیش به رونق این صنعت امیدوار بود.
معاونت امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این کارگروه خواستار ارائه برنامه مدون گردشگری شهرستان سمنان شد.

قدرت ا… ابک بر استفاده از ظرفیت قطار گردشگری و آژانس‌های مسافرتی برای برگزاری تورهای یک‌روزه در سمنان تاکید کرد و گفت: استانداری سمنان از پروژه‌های مرتبط با گردشگری حمایت ویژه می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

صرف نظر از وجود رستوران‌هایی که غذای خوش طعم و باکیفیت ارائه می‌دهند، بیشتر ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.