صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / صالحی: شهرهای مختلف به فراخور مزیت پایگاه فرهنگی، هنری شوند
صالحی: شهرهای مختلف به فراخور مزیت پایگاه فرهنگی، هنری شوند

صالحی: شهرهای مختلف به فراخور مزیت پایگاه فرهنگی، هنری شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید شهرهای مختلف به فراخور و تناسب مزیت های نسبی خود، پایگاه و پایلوت یک موضوع فرهنگی و هنری قرار گیرند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید عباس صالحی در نشست هم اندیشی ۹ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: هر شهر می تواند پایگاه و پایلوت یک موضوع فرهنگی و هنری قرارگرفته و دستورالعمل نهایی پیدا شود تا مسیر و تصویر روشن تری در این عرصه ارائه کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین نشست ، ضمن صدور دستورات لازم برای تامین مطالبات فرهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مراجع ذیربط، تعاملات روبه رشد دولت و مجلس را در جهت شکوفایی نشاط و آرامش در جامعه موثر دانست.
در ادامه این نشست که با حضور سیدهادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد برگزار شد، نماینده کلیمیان ایران در مجلس ، برگزاری جشنواره موسیقی ویژه اقلیت ها را در ایام دهه فجر خواستار شد.
سیامک مره صدق با بیان اینکه گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر همپای مردم مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه و توافق جامعه اقلیت ایران نیز هست، گفت: به جهت تراکم و تنوع برنامه ها و جشنواره ها در این ایام نوبت به اقلیت ها نمی رسد.
وی با اشاره به بازخورد مثبت چنین اقدامی در سطح داخلی و بین المللی، برگزاری جشنواره ویژه موسیقی اقلیت ها را در روزهای گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی در دهه فجر خواستار شد.
نماینده کلیمیان در مجلس ، با تاکید بر فعال تر کردن جنبه های فرهنگی جامعه کلیمیان، مطالبات فرهنگی این جامعه را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشت.
کمک به کتابخانه کلیمیان در تهران، شیراز و اصفهان در زمینه مرمت ساختمان و بهسازی قفسه بندی کتابخانه ها، تهیه کتابهای مرجع از خارج کشور و نیز کمک به برگزاری بهتر همایش جوانان کلیمی و اسکان آنها در ایام همایش از جمله درخواست های مره صدق در این دیدار بود.
مساعدت به روزنامه نسیم خراسان شمالی و مساعدت به رستم مهرگان ازهنرمندان استان از جمله درخواست های عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بود.
همچنین مساعدت به سردبیر روزنامه دیار پاکان، صدور مجوز موسسه چند منظوره، صدور مجوز راه اندازی سایت سرای نور، مساعدت به موسسه فرهنگی هنری سبز هنر، درخواست تاسیس نمایندگی وزارت ارشاد در بخش چمستان، تجهیز سالن فرهنگی هنری شهرستان محمود آباد و درخواست اشتغال یک فرد از حوزه انتخابیه از مهم ترین درخواست های علی اسماعیلی نماینده مردم نور- محمودآباد در مجلس شورای اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز تخصیص یارانه برای مطبوعات این شهرستان، تخصیص اعتبار به انجمن های فرهنگی و هنری این شهرستان، رفع مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیصی اعتبار برای کمک به مساجد این شهرستان را خواستار شد و در خصوص درخواست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه انتخابیه خود مبنی بر تسریع در تجهیز و راه اندازی سالن اندیشه (سینمای ثابت) و ادامه فعالیت سینمای سیار در رزن تاکید کرد.
رمضانعل سبحانی فرنماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تامین مطالبات فرهنگی مردم از جمله در بحث های هنری و موسیقی، تعیین تکلیف مجتمع فرهنگی هنری ارشاد، توجه به مشکلات صنفی مطبوعات، تامین کتاب برای کتابخانه های پنج شهرستان حوزه انتخابیه خود و تامین نیروی انسانی برای ادارات جوین و جغتای و اقدامات فرهنگی در حاشیه شهرها بخصوص در محلات را خواستار شد.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی نیز تامین کتاب برای کتابخانه حوزه علمیه خواهران نایین، مساعدت به کانون فرهنگی هنری، تجهیز مساجد و مساعدت به دارالقرآن کریم نایین را خواستار شد.
سلام امینی نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، چارداول و سیروان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از تعاملات معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد مساعدت مالی برای ادامه فعالیت های فرهنگی و هنری در عالم سینما، کمک به مساجد و مساعدمالی برای موسسه فرهنگی هنری را خواستار شد.
شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی، مساعدت برای حل مشکلات هنرمندان، برگزاری جشنواره ملی سورنا آو در شهرستان دره شهر، تجهیز و تکمیل سالن آمفی تئاتر و مساعدت برای تجهیز و تکمیل مسجد جامع در آبدانان و دره شهر را خواستار شد.
وی با اشاره به جایگاه برتر ایلام در حوزه موسیقی در دوران هخامنشی و ساسانی، تاسیس دفتر پژوهش موسیقی در ایلام را گامی در جهت بین المللی شدن این امر دانست.
این نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی حوزه انتخابیه خود، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سفر به استان انتخابیه خود دعوت کردند.

** تعامل وزارت ارشاد و مجلس در دولت دوازدهم
به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم پس از اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بدست گرفتن سکانداری وزارتخانه حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، دیدارها وملاقات های مختلف و جداگانه ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان مختلف ادوار گذشته داشته است.
صالحی علاوه بر دیدار با نمایندگان در مرکز و محل ساختمان اصلی وزارتخانه متبوعش ، در سفرهای مختلف استانی دولت و یا انفرادی خود، همراهی و هم اندیشی با نمایندگان منتخب هر شهر و استان را مورد تاکید قرار داده و در تمامی برنامه های برگزارشده از آنها به عنوان میهمان دعوت کرده است.
این در حالی است که بصورت مستقیم نیز با کمیسیون فرهنگی مجلس در تعامل وهمکاری دو طرفه است و دراین مدت نیز بنا به درخواست این کمیسیون برای ارائه توضیحات حاضر شده و در نهایت آنها از توضیحات ارائه شده قانع شده اند.
عضو کابینه دولت دوازدهم همواره از مجلس شورای اسلامی که در فرصت‌گذاری‌ها درکمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و در صحن علنی به حوزه فرهنگ و هنر یاری رسانده اند، قدردانی کرده است.
صالحی درعین حال در صحن علنی ازمخالفان وهمچنین موافقان خود که فرصت گفت‌و گو را به عنوان راه‌حل اصلی فرهنگی و اجتماعی کشورمیسر کردند قدردانی کرده است.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۶۰۱**

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.