صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / حذف و ادغام مدارس به دلیل کمبود نیروی انسانی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی عنوان کرد:

حذف و ادغام مدارس به دلیل کمبود نیروی انسانی

مدیرکل آموزش و مرورش خراسان‌ رضوی گفت: به دلیل کمبود نیروی انسانی حالتی انقباضی اتفاق افتاده است و مجبور هستیم در سطح استان برخی کلاس‌ها و مدارس را در هم ادغام کنیم؛ برخی مدارس را حذف کرده و دانش‌آموزان را در مدارس شبانه‌روزی و روستامحور متمرکز کنیم.

مدرسه-کلاس درس-معلم-آموزش و پرورش

به گزارش کسب و کار نیوز، قاسم‌علی خدابنده دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزش و پرورش که در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی پیش رو حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس درس خواهیم داشت. این در حالیست که سامان‌دهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید دچار چالشی جدی خواهد بود. درواقع ۱۳ هزار نفر کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری خواهیم داشت. این بدان معناست که ۱۳ هزار کلاس درس ما خالی خواهد بود. 

وی افزود: به دلیل کمبود نیروی انسانی حالتی انقباضی اتفاق افتاده است و مجبور هستیم در سطح استان برخی کلاس‌ها و مدارس را در هم ادغام کنیم برخی مدارس را حذف کرده و دانش‌آموزان را در مدارس شبانه‌روزی و روستامحور متمرکز کنیم و باید از مقاومت‌های احتمالی آگاه بود.

خدابنده اشاره کرد: برای این تغییرات در سیستم آموزش و پرورشی مدارس نیاز به همکاری همه سازمان‌ها به‌ویژه استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها داریم تا بتوانند از تبعات احتمالی این تصمیم جلوگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: نقل و انتقالات آموزش و پرورش به دلیل همین کمبود نیرو نیز دچار انقباض خاصی خواهد بود. در سال گذشته حدود ۵ هزار ۶۰۰ تقاضای نقل و انتقال را پاسخ مثبت داده‌ایم؛ این درحالیست که در سال جاری تنها می‌توانیم با نقل و انتقال حدود ۱۵۰۰ یا ۱۶۰۰ نفر موافقت کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.