صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جهاد دانشگاهی در بحث کارآفرینی ورود پیدا کند

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان:

جهاد دانشگاهی در بحث کارآفرینی ورود پیدا کند

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی شجره طیبه نظام است، گفت: جهاد دانشگاهی در بحث کارآفرینی ورود پیدا کند.

علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر عروتی موثق در گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی در دل دانشگاه‌ها دستاوردهای فراوانی داشته و به شجره طیبه جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد:  نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های فراوانی را برای جامعه ما ایجاد کرده یکی از این ظرفیت‌ها تاسیس جهاد دانشگاهی بود که در دل دانشگاه‌ها ایجاد شد و کم کم به یک شجره طیبه تبدیل شد و زمانی که تاریخچه آن را بررسی می‌کنیم دستاوردهای فراوانی داشته است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار کرد: دانشگاه بوعلی سینا داری ۱۲ هزار دانشجو است که از این میان ۳۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد بوده و ۲۳۰۰ نفر در مقطع کارشناسی و ۸۰۰ نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند و در رتبه‌بندی آی.اس٫سی دانشگاه‌های جامع کشوری رتبه دهم را کسب کرده  در بررسی‌هایی که در حال حاضر انجام شده در دانشگاه‌های جهان رتبه زیر هزار را دارد و توانستیم هفت نفر از دانمشندان یک درصد جهان اسلام را در این دانشگاه داشته باشیم، این در حالیست که دانشگاه بوعلی ۴۴۴ عضو هیئت علمی دارد.

عروتی موثق ادامه داد: در عرصه فرهنگی ما مجموعا چهار تشکل اسلامی برگرفته شده از سلایق مهم سیاسی همچون اصلاح طلب، اصول‌گرا هستند و این سلایق در دانشگاه دارای تشکل هستند در کنار آن بسیج دانشجویی، کارکنان و اساتید را داریم که فعالیت می‌کنند و ۱۳ کانون فرهنگی و هنری نیز در این دانشگاه فعالند.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: طرح کارستان با هم فکری کانون کارآفرین و دانشگاه بوعلی ایجاد شده تا این دغدغه را در بین دانشجویان ایجاد کنیم از ابتدا به این فکر باشند که رشته تحصیلی انتخابی شان چه شغلی را در برخواهد داشت خوشبختانه این طرح در دانشگاه‌ها جایگاه خود را به دست آورده است.

عروتی موثق تاکید کرد: یکی از جاهایی که معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی ما می‌تواند کمک ما بیایید بحث کارآفرینی است تا بتوانیم این دغدغه را به موقع در دانشجویان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه اشغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی می‌تواند به عنوان یک نهاد ارزشی رسالت اصلی خود را انجام دهد اگر دغدغه‌مندی را نسبت به شغل آینده در بین دانشجویان ایجاد کنیم، دانشجویان می‌توانند در ترسیم چشم‌انداز و آینده خود شغل آینده شان را هم ببینند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.