صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / برخورد قانونی با ملتهب کنندگان بازار
برخورد قانونی با ملتهب کنندگان بازار

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

برخورد قانونی با ملتهب کنندگان بازار

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با کسانی که در بازار التهاب ایجاد می‌کنند به شدت برخورد قانونی می‌شود.

تعطیلی بازار

به گزارش کسب و کار نیوز، نورا در کارگروه تنظیم بازار استان بر بر شناسایی و برخورد جدی با احتکارکنندگان تأکید کرد.

نورا گفت: با هماهنگی و نظارت مستمر اعضای کارگروه تنظیم بازار استان، با همه کسانی که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را در انبارها دپو و در بازار التهاب ایجاد می‌کنند شناسایی و برخورد قانونی جدی می‌شود.

وی بیان کرد: دولت به منظور حفظ آرامش نسبی بازار و همچنین تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اقداماتی از جمله تثبیت نرخ ارز، اولویت بندی واردات کالاها بر اساس نیازمندی‌ها و نظارت بر شبکه‌های توزیع از طریق نهادهای نظارتی و کارگروه‌های استانی را در دستور کار خود قرار داده است.

نورا افزود: تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و حفظ آرامش در جامعه ورود جدی و تلاش همه مدیران عضو کارگروه را می‌طلبد.

وی با اعلام افزایش ۳۸ درصدی قیمت برنج پاکستانی و ۲۶ درصدی قیمت برنج هندی نسبت به سال گذشته افزود: همه تجار و واردکنندگان برنج باید میزان موجودی انبارهایشان را در سامانه گمرک ثبت کنند.

نورا همچنین بر اعلام میزان ذخایر و لیست توزیع کالاهای اساسی به صورت مستمر و ماهانه به کارگروه تاکید کرد.

رئیس کارگروه تنظیم بازار استان با بیان این که در حال حاضر قیمت گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: یکی از راهکارهای خوب استان برای تنظیم بازار استفاده از ظرفیت مرز است لذا باید روند تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله واردات برنج و دام زنده به شکل فعال ادامه پیدا کند .

نورا ابراز کرد: با هدف تنظیم بازار گوشت ، کارگروه ستاد تنظیم بازار، در راستای تخصیص ارز مبادله ای ، برای واردات دام زنده به استان تلاش خواهد کرد .

وی با اشاره به یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه پیرامون تامین لاستیک خودروهای سنگین برای ناوگان حمل و نقل استان گفت: لازم است با توجه به لیست تقاضا بر روند تامین و توزیع بین متقاضیان به ویژه در نمایندگی‌ها برنامه ریزی و نظارت لازم انجام و از احتکار این کالا نیز جلوگیری شود .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در پایان این جلسه بر هماهنگی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های متولی در امر تامین و توزیع به موقع  کالاهای اساسی تاکید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.