صفحه اصلی / سرخط خبرها / استاندار لرستان:وضعیت پروازهای فرودگاه خرم‌آباد قابل‌قبول نیست
استاندار لرستان:وضعیت پروازهای فرودگاه خرم‌آباد قابل‌قبول نیست

استاندار لرستان:وضعیت پروازهای فرودگاه خرم‌آباد قابل‌قبول نیست

استاندار لرستان گفت: وضعیت پروازهای فرودگاه خرم‌آباد متناسب با هزینه‌های انجام شده نیست و موضوع از طریق وزارتخانه‌های ذی‌ربط پیگیری خواهد شد.

فرودگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر موسی خادمی در جلسه با مهندس عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و دکتر شرف بافی مدیرعامل هواپیمایی ایران ایر در تهران با بیان این‌که طی سال‌های گذشته منابع قابل‌توجهی از اعتبارات استانی با هدف این‌که بتواند انواع هواپیماها را پذیرا باشد برای فرودگاه خرم‌آباد هزینه شده است، افزود: پروازهای نامنظم فرودگاه قابل‌قبول نیست و در این خصوص پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از خرم‌آباد به تهران و بالعکس هم‌اکنون دارای ۳ پرواز برنامه‌ای هفتگی رفت‌وبرگشت توسط هواپیمای فوکر ۱۰۰ است، ادامه داد: بر اساس تفاهمات اولیه قرار بود پس از مدت کوتاهی پروازهای فوکر ۱۰۰ با پروازهای نوسازی شده ATR72 جایگزین و روزانه توسط این هواپیمایی پرواز داشته باشیم که علیرغم توافقنامه؛ پروازهای موجود نیز گاه لغو می‌گردند.

خادمی در ادامه یادآور شد: سلامت و ایمنی پرواز برای همه ما مهم است ولی اگر باوجود انجام این هزینه‌ها قابلیت پروازی فرودگاه ارتقا پیدا نمی‌کرد چرا شرکت فرودگاه‌ها و وزارت راه مجوز انجام این هزینه‌ها را داده‌اند.

استاندار لرستان در این جلسه از مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواست که نسبت به ساماندهی پروازها و برقراری پروازهای حج و پرواز به سایر شهرهای بزرگ کشور اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: هواپیمای پهن‌پیکر قابلیت فرود در فرودگاه خرم‌آباد را ندارد و همچنین هواپیماهای ATR72 خریداری‌شده با توجه به ارتفاعات نزدیک فرودگاه امکان نشست‌وبرخاست در این فرودگاه را ندارند.

وی گفت: این فرودگاه قابلیت پذیرش هواپیماهایی مانند فوکر را دارد و یک هواپیمای فوکر ۱۰۰ در حال حاضر در حال عملیات پرواز در این مسیر است و به‌زودی با رفع نقص هواپیمای دوم، سه پرواز هفتگی دیگر نیز به پروازهای موجود اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.